شناسهٔ خبر: 28188412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم رضوی

ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم رضوی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان بااعلام برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم رضوی تاسوعا و عاشورای حسینی قرائت زیارت عاشورا بعد از اقامه نماز صبح و ویژه برنامه مقتل خوانی و  عزاداری قبل از اقامه نماز ظهر و عصر با سخنرانی آیت‌اللّه سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در  خراسان رضوی اجرا در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی خواهد شد .

سید جلال حسینی افزود: مراسم عزاداری و سوگواری بعد از اقامه نماز ظهر و عصر  و سخنرانی  حجت الاسلام والمسلمین کازرونی از دیگر برنامه های تاسوعا و عاشورا در حرم رضوی است به ویژه که در روز عاشورای حسینی بعد از مراسم سخنرانی ، قرائت زیارت عاشورای حضرت اباعبداللّه(ع) به صورت کامل با صد سلام خواهد بود.

وی افزود: همچنین در ظهر عاشورا و تاسوعا، اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعایی و عاشورایی، در صحن جامع رضوی پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان‌قدس‌رضوی گفت: همچون سال‌های گذشته، مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی همران با سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور تولیت، جمعی از مسئولان و خادمان آستان قدس رضوی، و تعدادی از مقامات کشوری و استانی در صحن انقلاب اسلامی، برگزار خواهد شد.

حسینی گفت: مراسم عزاداری شب تاسوعای و عاشورای حسینی نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره)، با سخنرانی و  قرائت زیارت عاشورا  برگزار می شود.

وی افزود: در شب عاشورای حسینی نیز با تأسی به سیره حضرت سیّدالشهدا(ع)، مراسم قرآن‌خوانی  با عنوان "محفل انس با قرآن" به صورت بین‌المللی با حضور قاریانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان و ایران اسلامی برگزار  خواهد شد.

مراسم شام غریبان حضرت سیّدالشهدا(ع) نیز در صحن انقلاب اسلامی، پشت پنجره فولاد با حضور خدمت‌گزاران این بارگاه منور برگزار  می شود.

نظر شما