شناسهٔ خبر: 2813219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

سوژه روز

صاحب‌خبر -




لاریجانی با ابراز نارضایتی از بودجه ورزش:
مشکلات بودجه کشور را همه می دانند

علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت ورزش و جوانان در مجلس، حرف‌هایی را به زبان آورد که باب میل اهالی ورزش است.
رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام نارضایتی از بودجه ورزش می‌گوید: «بودجه در نظر گرفته شده برای بخش ورزش کافی نیست.» او در حالی این موضوع را به زبان آورد که با یک «اما» موضعش را تغییر می‌دهد: «ما اقرار داریم که بودجه ورزش کافی نیست اما مشکلات کشور را از لحاظ بودجه همه می‌دانند. ریشه این مساله به این بر‌می‌گردد که بودجه جاری کشور خیلی زیاد شده و در نتیجه پول برای بخش عمرانی کم شده است. این اشکال بزرگی است که حجم اصلی بودجه امسال مربوط به بودجه جاری است و صرف حقوق و مزایا می‌شود.»
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش، ادامه می‌دهد: «این موضوع با سلامت مردم و جامعه در ارتباط است اما باید ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی را مورد توجه قرار دهیم که البته این کار از قبل آغاز شده است.»
راه حل رییس مجلس شورای اسلامی برای این مشکلات هم نکته قابل توجهی است: «این موضوعی است که خود دوستان ورزشی باید در این زمینه کمک کنند. به هر حال چاره‌ای نیست که بخشی از بودجه‌های عمرانی مربوط به ورزش به وسیله دولت انجام شود مثل بودجه مربوط به ورزش قهرمانی اما بخش‌هایی هم هست که اگر مشوق ایجاد کنیم و تسهیلات بدهیم بخش خصوصی خدمات لازم را انجام می‌دهد و ما می‌توانیم این موارد را در بودجه امسال در نظر بگیریم.»
لاریجانی حرف‌هایش را با یک ایده دیگر دنبال می‌کند: «بانک‌ها باید تشویق و تسهیلاتی را در اختیار ورزش قرار دهند تا پروژه‌های عمرانی ورزشی روی زمین نماند.»
او درباره نمایشگاه دستاوردهای ورزشی که در افتتاحیه‌اش شرکت کرده نیز اشاره کوتاهی دارد: «‌این نمایشگاه نشان داد در زمینه‌هایی در ورزش پیشرفت خوبی داشتیم و این بخش در حال حرکت است.»
لاریجانی برای اینکه توجهش به ورزش را نشان دهد، به سوالی در مورد اینکه آیا اوقاتی را به ورزش اختصاص می‌دهد یا خیر، اینطور پاسخ می‌دهد: «من هفته‌ای یک روز به کوه می‌روم و اخبار مربوط به ورزش را هم پیگیری می‌کنم و در مواقع لازم پیام تبریک می‌فرستم.»

با حضور لاریجانی و وزیر ورزش انجام شد
افتتاح نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان

نمایشگاه دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم با حضور علی لاریجانی رییس مجلس و محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در محل نمایشگاه مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در مجلس بر پاست، دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان و افتخارآفرینی مدال‌آوران کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی به نمایش گذاشته شده است. در مراسم افتتاح این نمایشگاه بسیاری از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک حضور داشتند. این ورزشکاران در حالی که مدال‌های‌شان را به گردن‌ها آویخته بودند توضیحاتی را در مورد رشته‌های ورزشی به رییس مجلس ارائه کردند. در این نمایشگاه در بخش‌های مختلف فیلم‌های مرتبط به رشته‌های مختلف ورزشی به نمایش گذاشته شده و عکس‌هایی از مدال‌آوران رشته‌های مختلف در معرض دید قرار گرفته است.
همچنین در بخشی از این نمایشگاه برخی از ورزشکاران در مقابل رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر ورزش و جوانان حرکات نمایشی ورزشی انجام دادند.
 



 

نظر شما