شناسهٔ خبر: 2806726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عباسی خبر داد:

عمل پیوند کلیه برای 97 بیمار در بوشهر/ ساخت کلینیک تخصصی بیماری کلیوی

بوشهر - رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: طی دو سال اخیر تا کنون 97 بیمار کلیوی استان تحت عمل پیوند قرار گرفته اند که این آمار در سطح کشور بی نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل عباسی ظهر یکشنبه در نشست این انجمن با مسئولان ارشد استان بوشهر بیان داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور، بزرگترین سازمان مردم نهاد (سمن) در حوزه سلامت است.

وی از برگزاری بیش از 200 نشست با مسئولان ارشد کشوری و روسای بیمارستان‌های مجهز به بخش پیوند کلیه در سراسر کشور به منظور کمک به تسهیل مراحل مداوای بیماران کلیوی استان خبر داد.

عباسی افزود: از همراهی و همکاری مسئولان استانی به‌ویژه استاندار بوشهر که همواره نگاه ویژه ای به حوزه سلامت دارند و همچنین از مدیرکل امور اجتماعی که همت والایی در حمایت از سمن ها دارند، تقدیر و تشکر می کنم.

انتظار پیوند کلیه در استان بوشهر از 17 ماه به یک ماه کاهش یافت

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر با اشاره به آمار بالای بیماران هم استانی که عمل پیوند کلیه داشته اند، ابراز داشت: این کار با تلاش همکارانم در انجمن، حمایت خیرین و با پشتوانه دولتمردان دولت تدبیر و امید که توجه جدی بر متوازن کردن حوزه سلامت دارند، صورت گرفته است.

عباسی تصریح کرد: انتظار پیوند کلیه در استان بوشهر از 17 ماه به یک ماه کاهش یافته است و بیماران پس از مراجعه به انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فقط زمان یکماه را تحمل می کنند تا نوبت عمل آنان برسد.

وی از وجود سه هزار بیمار کلیوی در استان خبر داد و افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی استان بوشهر، آمار بیماران کلیوی در این  استان زیاد است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر ادامه داد: از این تعداد بیمار کلیوی، 600 نفر از آنان دیالیزی هستند و باید تحت شیمی درمانی قرار بگیرند وگرنه به سمت مرگ می روند.

7 دفتر نمایندگی انجمن بیماران کلیوی در استان مستقر شد

اسماعیل عباسی بیان کرد: 7 دفتر نمایندگی این انجمن در سراسر استان مستقر شده است تا بیماران ناچار به مراجعه به دفتر بوشهر نباشند.

وی تصریح کرد: اهدای عضو امر پسندیده‌ای است که برای هم استانی‌ها دغدغه‌هایی را ایجاد کرده و این انجمن تلاش کرده با حضور در رسانه‌های دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی، مردم استان را به شرکت در این امر ترغیب کند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: این استان تا کنون دارای بخش پیوند کلیه در هیچ یک از بیمارستان های خود نبوده و امروز، همه فرآیندهای سخت افزاری و نرم افزاری راه‌ندازی بخش پیوند کلیه در دهه مبارک فجر فراهم شده است.

عباسی افزود: با کمک و حمایت خیرین عزیز استان، زمینی نیز در کنار این بیمارستان خریداری شده که کلینیک تخصصی چهار طبقه بیماری کلیوی در آن احداث خواهد شد و تمامی درآمد حاصل از آن، برای مداوای بیماران کلیوی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات این انجمن بدون کمک‌های دولتی صورت می گیرد، افزود: در دفتر این انجمن به صورت رایگان به بیماران کلیوی مشاوره داده می شود.

اطلس جامع بیماران کلیوی استان بوشهر

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر از انعقاد تفاهم نامه هایی با چند اداره استان به منظور اطلاع رسانی به مردم در زمینه بیماری کلیه خبر داد و گفت: نقشه جامع اطلس بیماران کلیوی استان بوشهر در روز 17 اسفند ماه امسال و همزمان با روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی افتتاح می شود.

عباسی ادامه داد: پس از آن پژوهشگران در زمینه آسیب هایی که سبب دچار شدن مردم به این بیماری می شود، پژوهش می‌کنند و این نقشه جامع در دهکده سلامت بوشهر که سال آینده و با دستور استاندار راه اندازی می شود، رونمایی خواهد شد.

گفتنی است در این نشست، که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر، مدیر کل امور اجتماعی استاندار، مدیر کل حوزه استاندار، دو تن از مشاوران استاندار بوشهر و خیرین حمایت از بیماران کلیوی استان برگزار شد، چند تن از خیرین نیز دغدغه ها و مسائل مدنظرشان را بیان کردند.

نظر شما