شناسهٔ خبر: 2804871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دریادار سیاری:

فناوری مین روبی درکشور بومی سازی شده /آمادگی آموزش و انتقال آن را به کشورهای منطقه داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: باتوجه به در اختیار داشتن دانش بومی مین زدایی در کشور اجازه نخواهیم داد هیچ مسیری به دلیل وجودمین بسته باشد.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا درحاشیه چهارمین روز از رزمایش ارتش با نام محمد رسول الله (ص)، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهمیت استفاده از بالگردهایی با فناوری روز و برای باز کردن مسیر عبور و مرور کشتی های مربوط که در منطقه تردد دارند گفت و افزود: هم اکنون با استفاده از دستگاه های پیشرفته این کار را انجام می دهیم و موفق شدیم بحث مین روبی و مین ریزی را با اقتدار تمام در منطقه به نمایش بگذاریم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه وسایلی که استفاده می شود باید از فناوری بالایی برخوردار باشندافزود:  بحث گسترده ای است که همه کارکنان چه در شناور ها و چه درزیرسطحی ها از این ویژگی برخوردارند  و خاصیت مین روبی برای اولین بار در چنین سطحی از فناوری برای ما حائز اهمیت است.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سامانه مین روبی که مورد استفاده قرار دادیم از تجهیزات پیشرفته ای برخوردار است افزود: این سامانه به صورت تخریبی عمل می کند و برای به کارگیری آن نیاز به تخصص های ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: ما امروز این توانایی را داریم که تعمیرات و ساخت این وسایل را در داخل کشور بومی سازی کنیم و  با توجه به امر مین روبی و مین ریزی این توانایی را داریم که آموزش و انتقال این تکنولوژی به کشورهای منطقه را انجام دهیم. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امنیت مسیرهای دریانوردی عمومی را بعد مین گذاری و مین روبی تامین خواهیم کرد افزود: هیچ چیزی نمی تواند منطقه را آلوده کند و از آنجایی که این تخصص ها امروز کاملا بومی شده در اختیار ما قرار دارد میتوانیم قول دهیم امنیت منطقه را تامین خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد هیچ مسیری بسته باشد. 

دریادار سیاری با توجه به اینکه از فردا به مدت دو روز رزمایش نیروی دریایی است گفت: در روزهایی که آن سریال ها عملی می شود  سامانه جدیدی که در دستور کار رزمایش است به استحضار ملت ایران اطلاعرسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه رزمایش نیروهای دریایی نشان از اقتدار بر 2میلیون و 200هزار وسعت دریا در اختیار ما است افزود: از روز اول و دوم همایش یگان های شناور ،پروازی  و موشکی استقرار داشتند و مراحل متعدی را به عمل آورده اند و امروز هم وارد مرحله مین ریزی و مین روبی شدیم وقرار است در روزهای هشتم نهم و دهم هم این رزمایش ادامه خواهد داشت. روز آخر هم با انجام رژه دریایی انجام خواهد گرفت. 

وی با اشاره به هشدار به ناوشکن های فرامنطقه ای از جمله آمریکایی ها که منجر به ترک آنها از منطقه شده است خاطر نشان کرد: ما مطابق با قوانین بین الملل از ابتدای همین همایش هم اعلام کردیم که باید نیروهای فرامنطقه ای منطقه رزمایش را ترک کنند تا آسیبی به آن ها نرسدبه طور قطع همه در جریان این موضوع قرار داشته اند باید منطقه را ترک کنند تا از سلامت کافی برخوردار باشند.

 وی ادامه داد: اما در چند روز گذشته شاهد 2فروند از ناوهای فرامنطقه ای بودیم که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هشدار دادند ،آن ها نیز حرف مارا گوش کردند و منطقه را ترک کردند و در حال حاضر در منطقه حضور ندارند اگر بعد از این هم با چنین مواردی مواجه شویم به آن ها مجدد اخطار خواهیم داد و این موضوع نشان از توانمندی نیروی دریای ایران است.






نظر شما