شناسهٔ خبر: 2799949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واکنش دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد به اظهارات یک عضو شورای شهر:

کسی حق ندارد محیط مقدس و علمی دانشگاه را با کنسرت برهم زند/ خواستار مخالفت صریح و قاطع رئیس دانشگاه هستیم

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد در واکنش به اظهارات یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی بر اعتراض به مسئولین دانشگاه آزاد بجنورد در خصوص در اختیار نگذاشتن سالن فرهیختگان این دانشگاه برای برگزاری کنسرت موسیقی بیانیه ای صادر کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»،‌ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد در واکنش به اظهارات یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی بر اعتراض به مسئولین دانشگاه آزاد بجنورد در خصوص در اختیار نگذاشتن سالن فرهیختگان این دانشگاه برای برگزاری کنسرت موسیقی بیانیه ای صادر کردند.

 

اعوذ بالله من‌ الشيطان‌ الرجيم‌

بسم‌ الله الرحمن‌ الرحيم‌

«رب‌ اشرح‌ لي‌ صدري‌ و يسر لي‌ امري‌ واحلل‌ عقدة من‌ لساني‌ يفقهوا قولي‌»

 

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی: ترويج موسيقي در دانشگاه کاري است بر خلاف مذاق اسلام.درست است که هر نوع موسيقي اي حرام نيست، اما معناي ترويج موسيقي اين نيست که با دقت بگردند موسيقي غيرحرام را پيدا کنند و آن را تعليم دهند و ترويج کنند.

 

متاسفانه بازهم در سالی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آن تاکید ویژه ای بر فرهنگ دارند شاهد اقدامات مغایر با فرهنگ ناب اسلامی از سوی برخی متولیان فرهنگی شهر بجنورد هستیم. اقداماتی که به نام جوانان شهر صورت می پذیرید اما در عمل بزرگترین ضربه را متوجه همین قشر جوان کرده و شور نشاط وافر آنان را در مسیر حداقلی و غیر ضروری هدر می دهد.

 

این روزها متاسفانه دغدغه برخی مسئولین فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد تسهیل برگزاری کنسرت زنده آن هم در فضای دانشگاه شده است، اقدامی سئوال برانگیز و مبهم که در اهداف و نیت این عزیزان برای ما ایجاد تردید می نماید! تغییر فضای مقدس و علمی دانشگاه که به گفته امام راحل(ره) مبدا همه تحولات جامعه و نیز محل تربیت مديران متعهد و مومن آینده كشور است به محیط رفت و آمد افراد غیر دانشگاهی با ظواهر خلاف عرف و قانون دانشگاه که به کرات در کنسرتهایی پیشین مشاهده شده است چه توجیه عقلایی دارد؟افرادی که تجربه ثابت کرده است کنسرت را با نمایشگاه مد لباس و لوازم آرایشی اشتباه می گیرند و اگر پا به دانشگاه بگذارند به شدت فضای آنرا تحت تاثیر قرار داده و باعث برهم خوردن محیط فرهنگی و علمی آن و کاهش تمرکز دانشگاهیان می شوند.

 

سوال اساسی اینجاست، چرا برخی افراد بعد از برگزاری کنسرتهای مکرر و بعضا حاشیه دار در محیط شهری که یکی از آنها داد وزیر فرهنگ و ارشاد را نیز در آورد، برای برگزاری این مراسم در محیط مقدس دانشگاه که نیاز به اجتناب از هر گونه عامل بر هم زننده آرامش علمی دارد تلاش می کنند؟ مراسم هایی که کمترین تناسب با محیط دانشگاه و فرهنگ ناب اسلامی را ندارند؟ اینکه یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد گرچه به طور ضمنی دغدغه خود را برگزاری اینگونه مراسم ها اعلام کرده و خواستار برگزاری و تسهیل اجرای این برنامه ها آن هم در فضای دانشگاه شده است، با کدام یک از معیارها علمی و فرهنگی دانشگاه سنخیت دارد ؟! آیا دانشگاهی که در آن میزبان شهدای گمنام هستیم مکان مناسبی جهت برگزاری این کنسرتهای زنده می باشد !؟ از این دست سئوالات، بی شمار در ذهن ما جوانان ایجاد شده است .

 

جناب مسئول فرهنگی شهر که دغدغه شما تسهیل برگزاری کنسرت آنهم محیط در دانشگاه و بنام جوانان می باشد! به عنوان جوانان دلسوز شهر و دانشجویان مطالبه گر به شما می گوییم امروز مشکل و خواسته ما جوانان برگزاری کنسرت و مراسم های اینچنینی نیست! دغدغه ما بر طرف شدن موانع ازداوج نسل جوان است، بیایید گزارش بدهید تاکنون برای آن چه اقدام عملی انجام داده اید؟ دغدغه ما محرومیت زدایی از حاشیه شهر و اجرای عدالت در تقسیم امکانات، به جای پرداختن روز افزون به مرکز شهر و توسعه غربی است.

 

ما جوانان کنسرت در محیط دانشگاه نمی خواهیم بلکه رفع موانع و مشکلات متعدد تحصیلی و رفاهی که امروز دامن گیر دانشجویان شده است می خواهیم. خواسته ما فراتر از این مسائل مغایر با سند دانشگاه اسلامی است، ما خواستار برچیده شدن موانع رشد علمی و فرهنگی هستیم نه تسهیل برگزاری کنسرت! در آخر اعلام می کنیم جوان امروز، جوانی آگاه ، مطالبه گر و عدالتخواه است و هرگونه تغییر در فضای مقدس و علمی دانشگاه و برگزاری مراسم های غیر فرهنگی را موجب انحراف دانشگاه و دانشجویان از آرمان ها و اهداف اصلی دانشگاه می دانیم و به شدت با انجام این گونه مراسم ها در دانشگاه مخالفت کرده و خواهیم کرد. چرا که اگر حقيقتا دانشگاه جايي شد كه در آن تربيت ديني بدرستي انجام بگيرد، مي‏توان اطمينان پيدا كرد كه فردا مديران كشور و همه‏ي كساني كه چرخي از چرخهاي كشور در دستشان است، اسلامي هستند و با ديد و نگرش اسلامي حركت مي‏كنند.

 

همچنین از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد خواستاریم که برای جلوگیری از هرگونه تشنج و اخلال در روند آموزشی و علمی دانشگاه ، مخالفت صریح و قاطع خود را با برگزاری این مراسم های غیر فرهنگی در محیط دانشگاه اعلام کنند.

نظر شما