شناسهٔ خبر: 27979919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پابندالکترونیکی ، طرحی برای رهایی از زندان

خبرگزاری صداوسیما

با اجرای طرح پابند الکترونیکی در کرمان از این پس زندانیان می توانند ادامه حبس خود را در کنار خانواده و یا محل کار بگذرانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کرمان رئیس کل دادگستری استان گفت: طرح اجرای مجازات مراقبت الکترونیکی از امروز به طور آزمایشی با دادن دوازده پابند الکترونیک برای دوازده نفر از محکومان در استان آغاز شد که ما امروز برای نمونه به 4 محکوم پابند الکترونیکی وصل کردیم.

آقای موحد افزود: اجرای این نوع مجازات برای افرادیست که مرتکب جرایم سبک شده اند و برای مجرمان با جرایم مهم ، قابلیت اعمال ندارد.

وی گفت: فرد محکوم که سابقه محکومیت کیفری موثر نداشته باشد؛ فردی که دادگاه چنین مجازاتی را به جای حبس وضع کرده و هم کسانیکه در زندان در حال تحمل کیفرند به صورت رای باز یا در حال حرفه آموزی اند و نظر قاضی این باشد که این فرد می تواند از مجازات مراقبت الکترونیک استفاده کند می توانند از این طرح برخوردار شود.

آقای موحد افزود: اجرای این مجازات مزایایی دارد از جمله اینکه فرد میتواند شغلش را ادامه دهد امرار معاش کند و فرصت پیدا کند رضایت شاکی را جلب کند.

رئیس کل دادگستری با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر اینکه جمعیت کیفری داخل زندان ها را کاهش می دهد و هزینه ای از روی دوش دولت برمی دارد گفت: این پابند از دید دیگران مخفیست و با رضایت و خواست خود شخص وصل می شود در قسمت مچ پا زیرلباس قرار دارد.

وی گفت: از فرد محکوم و  متقاضی وثیقه دریافت می شود تا اگر دستگاه به هر علتي عمدی خراب شود از وثیقه استفاده شود و در ماه اجاره بهای این دستگاه را نیز به مبلغ  300  هزار تومان نیز باید بپردازد.

  این سیستم در مرکز کشور مانیتورینگ دارد و مسئول مراقبت های الکترونیکی بعداز وصل پا بند آن را کنترل می کند و زندانی باید در محدوده مشخصی رفت و آمد داشته باشد اگر از آن محدوده تعیین شده خارج شود این دستگاه هشدار می دهد و با تلفن به محکوم تذکرداده می شود که به محدوده تعیین شده برگردد این هشدار دو بار داده می شود و برای بار سوم اگر مقررات این سیستم را رعایت نکند توسط مامور زندان و اجرا ی احکام به زندان هدایت می شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2592128" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2223513/2592128?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما