شناسهٔ خبر: 27947003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قاسمی: سفیر عراق ساعتی پیش به وزارت امور خارجه احضار شد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، از احضار سفیر عراق در تهران به این وزارتخانه درپی حمله به کنسولگری ایران در بصره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: در پی آتش زدن ساختمان سرکنسولگری کشورمان در بصره توسط عده ای افراد تحریک شده،  سفیر عراق در تهران امشب به وزارت امور‌ خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت عراق به خاطر اهمال نیروهای امنیتی در حفاظت از ساختمان سر کنسولگری کشورمان به وی ابلاغ شد. 

وی افزود: در این ملاقات مدیرکل خلیج فارس وزرات امور خارجه ضمن ابراز تعجب از بی تحرکی پلیس بصره گفت: به رغم تحریکات روزهای گذشته توسط عوامل مشکوک علیه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، دولت عراق به وعده‌ها و اطمینان‌های داده شده از کانال‌های دیپلماتیک برای انجام وظیفه خود عمل نکردند.

در این جلسه همچنین از سفیر عراق خواسته شد سریعا اعتراض شدید کشورمان را  به دولت متبوع خود منتقل و سریعا نسبت به شناسایی،  دستگیری و محاکمه مسببان اقدام کنند.

به گزارش فارس، در پی بروز برخی ناآرامی‌ها از شب گذشته در شهر بصره عراق، به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر حمله و این کنسولگری به آتش کشیده شد.

مسئول اطلاع‌رسانی کنسولگری ایران از سوختن کامل ساختمان کنسولگری خبر داد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این به این اقدام وحشیانه واکنش نشان داد و ضمن یادآوری مسئولیت دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک، خواستار اشد مجازات برای عاملان تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره عراق شد.

انتهای پیام/

نظر شما