شناسهٔ خبر: 27874574 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرگ‌ بنیانگذار شبکه تروریستی حقانی

طالبان امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جلال الدین حقانی به دلیل بیماری مرده اما محل و زمان مرگ حقانی را اعلام نکرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما از کابل ،  جلال الدین حقانی بنیانگذار شبکه تروریستی حقانی مرد.
گروه طالبان امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جلال الدین حقانی به دلیل بیماری مرده است. طالبان محل و زمان مردن حقانی را اعلام نکرده است. طالبان از مرگ بنیانگذار شبکه حقانی خبر داد
در حال حاضر سراج الدین حقانی مسولیت فرماندهی این شبکه تروریستی را بر عهده دارد.
شبکه حقانی که شاخه عملیاتی گروه طالبان به شمار‌ می رود صدها حمله تروریستی و انتحاری را در افغانستان انجام داده است.
 
در همین حال تلویزیون الجزیره نیز از مرگ جلال الدین حقانی مولوی، رهبر و بنیانگذار شبکه حقانی خبر داد.
 
مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه های اینترنتی گروه های تندرو موسوم به " سایت Site " نیز اعلام کرد طالبان افغانستان از مرگ جلال الدین حقانی، رئیس شبکه حقانی خبر داد.

جلال الدین حقانی در سال 1980 شبکه ای را با همین نام بنیان نهاد. این شبکه برای مبارزه با حضور اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان تشکیل و از کمک آمریکا و پاکستان برخوردار شد.
جلال الدین حقانی که در سال 1990 وزیر رژیم طالبان بود، از سال 2001 تغییر رویه داد و مبارزه با نیروهای آمریکایی و ناتو را آغاز کرد . 
شبکه حقانی جناحی از طالبان افغانستان است که به نزدیکی با القاعده شهرت دارد و حملات بسیاری را در افغانستان انجام داده که برخی از این حملات ضد نیروهای آمریکایی و ناتو صورت گرفته است.
شبکه حقانی همچنین به داشتن ارتباط با ( تروریست های وهابی صهیونیستی ) داعش مظنون است که حملات تروریستی خون باری را در کابل، پایتخت افغانستان انجام داده است.
یک دیپلمات خارجی در کابل که خواست نامش فاش نشود، در واکنش به مرگ جلال الدین حقانی گفت: "تردید دارم که مرگ وی چیزی را تغییر دهد."
این شبکه در حال حاضر توسط یکی از پسران حقانی به نام سراج الدین حقانی رهبری می شود.
­













 
 










 

نظر شما