شناسهٔ خبر: 2786338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیگر رسانه ها؛

از پخش شدن فاضلاب هواپیما تا آغاز مبارزه با کارتون خواب ها

نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۶ دی ۱۳۹۳.روش داعش برای تشخیص زنان مجرد/کهن سال‌ترین موجود زنده/اولین اسکناس جعلی ایران/دایی و دخترش در کنار درخت کریسمس/پرواز سنگین‌ترین پهپاد نزاجا/افتضاح در پرواز سعودی/محتویات داخل تابوت

صاحب‌خبر -

روش داعش برای تشخیص زنان مجرد


روش داعش برای تشخیص زنان مجرد
شاهدان عینی در شهر موصل عراق از شدت یافتن افراطی گری های گروهک تروریستی داعش خبر می دهند.این بار رهبران فکری داعش برای تشخیص زنان مجرد از زنان شوهردار، دستور دادند تا پوشش ویژه ای در این خصوص برای زنان در نظر گرفته شود.زنان داعشی به دستور رهبران فکری این گروهک تروریستی به کلیه دختران و زنان مناطق تحت سیطره خود در شمال غرب عراق اعلام کردند تا از این به بعد زنان مجرد از نقاب سفید در کنار پوشش اسلامی خود استفاده کنند و زنان شوهردار نیز با همان پوشش سابق خود با نقاب مشکی در انظار عموی ظاهر شوند.مردم شهر موصل به دنبال اعلام این قانون، برای جلوگیری از سوء استفاده های داعش از بیرون آمدن زنان و دختران خود به جزء برای مسائل ضروری خودداری کرده اند. چندی پیش داعشی ها دو دختر جوان را در موصل ربوده بودند. رهبران داعش از طریق این گونه اقدامات سعی دارند تا مردم را در تنگنا قرار دهند و واکنش آنها را در مورد پذیرش قوانین داعشی و میزان اطاعت پذیری آنها مشاهده کنند. شایان ذکر است که موصل حدود 6 ماه است که به  سیطره تروریست های داعش درآمده است.
بیشتر...

کهن سال‌ترین موجود زنده تهران


کهن سال‌ترین موجود زنده تهران
قدیمی‌ترین درخت چنار تهران با 900 سال عمر در حیاط امامزاده یحیی در محله عودلاجان تهران قرار دارد.
بیشتر...

اولین اسکناس جعلی ایران


اولین اسکناس جعلی ایران

اولین اسکناس جعلی ایران
گاف جالب و جابجایی یک کلمه در اسکناس، «میرزا آقا خان اسکناسی» را به دام قانون انداخت تا پرونده اولین جاعل اسکناس در ایران این طوری بسته شود.چندوقتی جایشان پشت شیشه مغازه ها بود. کمی بعد، انواع سوراخ شده شان زیر میز دخل کاسبان جا خوش کرد و بعضی هم پشت ویترین ها رفتند. شاید اما شاید ندانید ماجرای اسکناس های تقلبی در ایران، داستانی 100 ساله است. به بهانه انتشار تصویر اولین اسکناس تقلبی در ایران، رفته ایم سراغ اولین جاعلان اسکناس در ایران و جهان و چگونگی  لو رفتن شان. احتمالا همزمان با اولین سکه پولی که ضرب شد عده ای به فکر افتادند که چطور می شود از پول، پول درآورد! سکه های اولیه که از جنس طلا و نقره بود، جاعلان را به فکر انداخت تا مواد ارزان قیمت را با طلا یا نقره خالص مخلوط کنند. بعضی ها هم کار راحت تری را انتخاب کردند و با تراشیدن لبه سکه های طلایی سودهای بی دردسری بردند. سابقه این شیوه از جعل به 600 سال قبل از میلاد مسیح در کشور باستانی لیدی برمی گردد که در محل ترکیه امروزی قرار داشت. با آمدن اسکناس و پول های کاغذی، شیوه جعل هم تغییر کرد. جعل اسکناس های امروزی در ایران هم سابقه ای 100 ساله دارد. رویترز انگلیسی با اعطای وام به ناصرالدین شاه توانست امتیازاتی از وی بگیرد. یکی از آنها امتیاز تشکیل بانک شاهی و انحصار انتشار اسکناس در ایران بود. اولین اسکناس بانکی ایران که کاملا شبیه پول های امروزی است در سال 1269 هجری شمسی به وسیله انگلیسی ها چاپ شد. حق نشر انحصاری اسکناس به وسیله این بانک در سال 1309 به پایان رسید. روی قطعات یک تا پنج تومانی امضای رییس بانک به صورت چاپی درج شده بود، ولی قطعات 10 تومانی و بیشتردر هنگام صدور، امضاء و به مشتری داده می شد تا اصالت آنها تایید شود. هر قطعه اسکناس توسط بازرس دولت با مهر بیضی شکلی که منقش به عبارت ملاحظه و ثبت دفتر دولتی گردید.امضاء مأمور محترم دولت علیه ایران مهر شده بود. با ورود اسکناس های جدید به بازار ایران، عده ای هم به فکر جعل آن افتادند.
بیشتر...

گردن زدن یک سوری توسط داعش به جرم سِحر و جادو


گردن زدن یک سوری توسط داعش به جرم سِحر و جادو

گردن زدن یک سوری توسط داعش به جرم سِحر و جادو
گروه تروریستی داعش که حدود دو هفته پیش یک شهروند عراقی را در تکریت به جرم سحر و جادو اعدام کردند روز جمعه نیز یک مرد میانسال سوری را در تل ابیض به همین اتهام گردن زد. منطقه تل ابیض در شهر الرقه سوریه که در تصرف گروه تروریستی داعش است امروز شاهد حضور گسترده مردم این شهر برای دیدن صحنه اعدام یک شهروند سوری بود.گروه تروریستی داعش اعلام کرده که این فرد به جرم سحر محکوم به اعدام با ضربه شمشیر شده است. در تصاویر منتشر شده در پایگاه‌های خبری وابسته به گروه تروریستی داعش، فرد متهم که نامی از وی منتشر نشده با چشمانی بسته و بدنی نیمه عریان به میدان اعدام آورده می‌شود و پس از قرائت حکم با یک ضربه شمشیر سرش از بدن جدا می‌شود. مزدوران داعش که با پیروی از افکار نظریه‌پردازان سلفیت وهابی دست به این جنایت‌ها می‌زنند پس از جدا کردن سر این شهروند سوری تکبیرگویان به جنایت خود افتخار کردند. این گروه تکفیری در ارتکاب جنایاتش از هیچ اقدامی روی گردان نیست و هیچ کس پیر یا جوان یا کودک و یا زن و مرد از هر طایفه و گروهی باشد، در امان نیست.
بیشتر...

دایی و دخترش در کنار درخت کریسمس


دایی و دخترش در کنار درخت کریسمس
علی دایی که این روزها از هیاهوی فوتبال به دور است، عکسی را از خود و دخترش در کنار درخت کریسمس منتشرکرد.
بیشتر...

پرواز سنگین‌ترین پهپاد نزاجا


پرواز سنگین‌ترین پهپاد نزاجا

پرواز سنگین‌ترین پهپاد نزاجا
پهپاد شاهین، سنگین‌ترین هواپیمای بدون سرنشین نزاجا در رزمایش بزرگ ارتش به پرواز درآمد و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.
بیشتر...

افتضاح در پرواز سعودی

مسافران یک فروند هواپیمای سعودی به علت نشت فاضلاب سرویس بهداشتی در راهروهای هواپیما، 12 ساعت بوی بد آن را تحمل کردند! فیلم این حادثه توسط یکی از مسافران هواپیما که در یکی از طولانی ترین مسیرهای هوایی از واشنگتن عازم جده بود، ضبط و منتشر شده است.خلبان هواپیما درخواست مسافران برای بازگشت به واشنگتن را، آن هم در حالی که فقط مدتی کوتاه از آغاز پرواز گذشته بود، نپذیرفت و به پرواز ادامه داد، اما وضعیت بدتر شد و فاضلاب بدبو تا راهروهای هواپیما رسید و زیر پای مسافران را فرا گرفت. نشت آب از دستشویی در هواپیما همچنین باعث نگرانی مسافران در مورد ایمنی این پرواز شد. یکی از مسافران این هواپیما در فیلمی که منتشر شده می گوید: چگونه می توان 12 ساعت با این بوی آزار دهنده و نشت آب و فاضلاب که ایمنی هواپیما را به خطر می اندازد، به سفر هوایی ادامه داد؟!
بیشتر...

نیمکت‌های جنجالی در فرانسه


نیمکت‌های جنجالی در فرانسه
قراردادن توری‌های فلزی دور نیمکت‌های شهری در آنگولم فرانسه جنجال‌برانگیز شد. شهردار شهر آنگولم برای حفظ زیبایی شهر و دوری کارتن‌خواب‌ها از مرکز شهر، دور نیمکت‌های یک مرکز تجاری را به توری‌های فلزی مجهز کرد که این اقدام نه تنها چهره شهر را زیبا نکرده بلکه بسیاری از مردم را معترض کرده است. دو نوجوان با عبور از فنس‌ها به داخل آن رفتند و به این ترتیب به شهردار اعتراض کردند. آنها گفتند که این توری‌ها آنها را شوکه و شرمنده کرده و با ورود به آن خواستند تغییر در تصمیم شهردار بدهند.  شهردار جوان آنگولم می‌گوید که این تصمیم در همفکری با بوتیک‌داران و تاجران محلی عملی شده و هر چند به طور موقت زندان دور نیمکت‌ها برچیده شده اما مبارزه علیه کارتن‌خواب‌های شهر ادامه خواهد یافت.
بیشتر...

محتویات داخل تابوت فرعون


محتویات داخل تابوت فرعون

محتویات داخل تابوت فرعون

محتویات داخل تابوت فرعون
در یک پدیده نادر اشیایی شبیه به هم در محل تدفین یکی از فراعنه مصر باستان با یک حاکم باستانی در کشور دانمارک بدست آمده است. کارشناسان حوزه علوم باستان‌شناسی در یک کشف منحصر به فرد جواهراتی مشابه در تابوت یک حاکم باستانی در جنوب کپنهاک در کشور دانمارک، با جواهرات پنهان شده در تابوت توت عنخ آمون فرعون باستانی کشور مصر پیدا کرده‌اند.
گفتنی است، این جواهرات به شکل مهره‌های آبی رنگ و کاملا شبیه به هم می‌باشند و با توجه به وسعت فاصله بین دو کشور مصر و دانمارک پیدا شدن این جواهرات باعث شگفتی باستان‌شناسان شده است.
بیشتر...




 

نظر شما