شناسهٔ خبر: 2786179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

انتقاد کره شمالی از امریکا بر سر پخش فیلم مصاحبه

پیونگ یانگ از باراک اوباما، رییس جمهور امریکا به علت پخش فیلم «مصاحبه» که ترور خیالی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به تصویر می‌کشد انتقاد کرده است.

صاحب‌خبر -

پیونگ یانگ از باراک اوباما، رییس جمهور امریکا به علت پخش فیلم «مصاحبه» که ترور خیالی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به تصویر می‌کشد انتقاد کرده است.

سخنگوی اداره امور سیاسی کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی که به نامش اشاره نشد در بیانیه‌ای از امریکا به علت نمایش «این فیلم تقلب‌آمیز و واپس‌گرایانه که به شأن رهبر معظم جمهوری دموکراتیک خلق کره لطمه می‌زند و تروریسم را ترویج می‌کند» به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است اوباما «مقصر اصلی است که شرکت سونی پیکچرز را به توزیع کورکورانه این فیلم وادار کرد.»

در این بیانیه همچنین واشنگتن به دست داشتن در اختلالات اینترنتی در کره شمالی در روزهای اخیر متهم شد.

این بیانیه افزود: «اگر اوباما در پی برقراری صلح در خاک امریکاست بهتر بود تمام اقدامات شیطانی واشنگتن علیه کره شمالی را که از سیاست خصمانه امریکا نشات می‌گیرد پاک می‌کرد؛ پس از این اقدام همه چیز رو به بهبودی می‌گذارد.»

کره شمالی ۲۰ دسامبر به امریکا پیشنهاد کرد تحقیق مشترکی در رابطه با حمله اینترنتی اخیر به شرکت امریکایی سونی پیکچرز انجام دهند تا ثابت شود این حمله سایبری هیچ ارتباطی به پیونگ‌یانگ نداشته است.

این حمله هکرها که به عنوان مخرب‌ترین حمله سایبری به یک شرکت امریکایی توصیف شده است سونی پیکچرز را فلج کرد و در وهله نخست موجب شد این شرکت اکران فیلم مصاحبه را لغو کند. اوباما از این اقدام سونی انتقاد کرد و این فیلم هفته جاری میلادی در اینترنت منتشر شد.

هکرهای سونی پیکچرز که خود را «حافظان صلح» می‌نامند به مردم هشدار داده‌اند به تماشای فیلم مصاحبه نروند.

آنها تهدید کرده بودند سالن‌های سینمایی را که مبادرت به اکران این فیلم کنند به سبک حملات ۱۱ سپتامبر هدف حملات تروریستی قرار می‌دهند.

ز س/ز س/پ ک ف

نظر شما