شناسهٔ خبر: 27845197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رایزنی برای افزایش مبادلات تجاری و گردشگری بین گیلان و جمهوری آذربایجان

استاندار گیلان : افزایش مبادلات کالا و مسافر بین بنادر باکو و انزلی بر توسعه روابط دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان تاثیر گذار به سزایی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
افزایش مبادلات تجاری و گردشگری بین جمهوری آذربایجان و گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، مرکز گیلان استاندار در دیدار مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در رشت با اشاره به ارتباط مستقیم حمل و نقل دریایی با حمل و نقل ریلی، بر افزایش تلاش دو طرف برای تسریع در راه اندازی مسیر جایجایی مسافران و گردشگران بطور مشخص بین دو بندر باکو و انزلی تاکید شد.
آقای سالاری در این نشست با تاکید بر اهمیت گسترش مبادلات تجاری و گردشگری بین دو کشور ایران و آذربایجان ، گفت : با توجه به فاصله مناسب بین دو کشور از طریق استان گیلان ، در افزایش تبادلات میتوان جذابیت و استقبال مضاعفی متصور بود.
وی تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود و سرمایه گذاری در این مسیر را از اولویت های استان اعلام کرد و افزود : با ساخت و راه اندازی پروژه های ریلی به عنوان مکمل حمل و نقل دریایی ، علاوه بر افزایش حجم مبادلات و تسهیل در حمل و نقل کالا و مسافر ، هزینه های سفر هم کاهش خواهدیافت.
استاندار همچنین اعلام کرد : جمهوری آذربایجان در پروژه راه آهن رشت – آستارا به عنوان تامین کننده مالی به صورت فاینانس یا فاینانسور مسیر ، 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهدکرد. 
مدیر بنادر جمهوری آذربایجان نیز در این نشست ، بااشاره به ظرفیت های مناسب گردشگری با وجود زیبایی های طبیعی در ایران و گیلان ، گفت : این ظرفیت ها را می توان با افزایش ارتباط دو طرف در حوزه های مختلف اقتصادی ، تجاری و گردشگری از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.
آقای طالح زیادف ، افزود : در حالیکه فضای گردشگری در گیلان و ایران پنج ستاره است باید تلاش کرد مبادلات و ارتباطات را هم به اندازه یک امتیاز پنج ستاره ارتقا بخشید.
وی از آمادگی بنادر جمهوری آذربایجان برای راه اندازی خطوط حمل و نقل مسافر و گردشگر و افزایش مبادلات تجاری با بنادر استان گیلان به ویژه بندر انزلی خبر داد.
       

نظر شما