شناسهٔ خبر: 2780576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حوزه دفاعی در هفته اول دی ماه:

رونمایی از تجهیزات جدید دفاعی/نمره 100 برای نیروهای مخصوص نوهد

خبرگزاری شبستان :سکوهای پرتاب، به موشک های شلمچه مسلح شدند، تحقیقات 13 ساله یک آمریکایی برای سقوط جمهوری اسلامی، نمره 100 از 100 برای نیروهای مخصوص "نوهد، راه‌های بروکینگز برای به چالش کشیدن ایران، تفنگ ژ-3 جدید و ارتقا یافته نیروی زمینی ارتش با نام «آذرخش» رونمایی و عملیاتی شد برخی از اخبار حوزه دفاعی در هفته اول دی ماه بود.

صاحب‌خبر -

دفاعی در هفته اول دی ماه

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سکوهای پرتاب، به موشک های شلمچه مسلح شدند، تحقیقات 13 ساله یک آمریکایی برای سقوط جمهوری اسلامی، نمره 100 از 100 برای نیروهای مخصوص نوهد، راه‌های بروکینگز برای به چالش کشیدن ایران، تفنگ ژ-3 جدید و ارتقا یافته نیروی زمینی ارتش با نام «آذرخش» رونمایی و عملیاتی شد برخی از اخبار حوزه دفاعی در هفته اول دی ماه بود. ادامه این اخبار رادر گزارش زیر میخوانید:

باشگاه خبرنگاران: سکوهای پرتاب، به موشک های شلمچه مسلح شدند

تمام سکوهای پرتاب موشک در منطقه رزمایش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در دومین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش به موشک‌های زمین به هوای شلمچه برای اقدام تاکتیکی بر علیه پرنده های دشمن فرضی مسلح شدند.

امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ضمن ابراز رضایت از تجهیز این سکوها در کوتاه ترین زمان ممکن اظهارداشت: آسمان منطقه رزمایش تحت سیطره قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد و هیچ تحرکی از چشمان تیز بین این قرارگاه پنهان نمی ماند.

رزمایش «محمد رسول‌الله» به لحاظ حجم نیروهای مختلف ارتش بی‌سابقه است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) به لحاظ حجم نیرو و حضور نیروهای چهارگانه و فرماندهی ستاد ارتش بعد از انقلاب بی‌سابقه است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه دومین روز رزمایش محمد رسول‌الله(ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) به لحاظ حجم نیرو و حضور نیروهای چهارگانه و فرماندهی ستاد ارتش بعد از انقلاب بی‌سابقه است.

تحقیقات 13 ساله یک آمریکایی برای سقوط جمهوری اسلامی / راه‌های بروکینگز برای به چالش کشیدن ایران

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بروکینگز به نتیجه رسید که برای اینکه بتوانیم جمهوری اسلامی را به چالش بکشیم سه راه بیشتر نداریم و آن به چالش کشیدن انتظار فرج، خط عاشورا و جایگاه ولایت است.

"امیرسرتیپ محمدحسن نامی" جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره زمینه‌های ایجاد فتنه ۸۸ و خط قرمز بودن این موضوع اظهار داشت: شخصی به نام "بروکینگز" که مسئول یکی از موسسات تحقیقاتی آمریکا بوده، بیش از ۱۳ سال تحقیق کرد که ببیند چه راهی می‌تواند جمهوری اسلامی را به سقوط بکشاند.

وی ادامه داد: بروکینگز به نتیجه رسید که برای اینکه بتوانیم جمهوری اسلامی را به چالش بکشیم سه راه بیشتر نداریم و آن به چالش کشیدن انتظار فرج، خط عاشورا و جایگاه ولایت بوده و ماموریت فتنه ۸۸ هم همین سه مورد بود که دقیقا از ۹ ماه قبل از فتنه ۸۸ برای آن برنامه ریزی شد.

نمره 100 از 100 برای نیروهای مخصوص "نوهد"/ آزمایش تجهیزات جدید در روز دوم رزمایش

فرمانده نزاجا گفت: نیروهای مخصوص "نوهد" در رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) به خاطر انجام صحیح و مو به موی مأموریت‌های محوله، نمره 100 از 100 گرفتند.

امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" به منطقه رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) ارتش اظهار داشت: نیروهای مخصوص "نوهد" در انجام مأموریت‌های محوله نمره 100 از 100 گرفتند.

فتنه‌گران آمریکا و غربی‌ها را متوهم کردند/ لطمات اقتصادی فتنه 88/ حصر آیت‌الله منتظری و سران فتنه با مصوبات شورای امنیت ملی

معاون فرهنگی بسیج درباره تشابه و تمایز حصر سران فتنه 88 و حصر آیت‌الله منتظری گفت: هر دو حصر بر اساس قوانین نظام و مصوبات شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته، اما فتنه‌گران با آگاهی به کشور خیانت کردند.

سردار "عبدالرضا آزادی" معاون فرهنگی‌- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین درباره خسارت‌های فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 در حقیقت طغیان عده‌ای محدود و سران آن نسبت به قانون و زیر پا گذاشتن قانون اساسی بود.

وی افزود: خون هزاران شهید برای جمهوری اسلامی و قانون اساسی برآمده از آن به زمین ریخته شده، اما فتنه‌گران بدعتی به جا گذاشتند و مدت زمانی لازم است تا آثار آن از بین برود.

فارس: تفنگ ژ-3 جدید و ارتقا یافته نیروی زمینی ارتش با نام «آذرخش» رونمایی و عملیاتی شد

تفنگ ژ-3 جدید و ارتقا یافته نیروی زمینی ارتش با نام «آذرخش» در رزمایش «محمد رسول الله» رونمایی و عملیاتی شد. این سلاح توسط سازمان جهاد و خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده است.

حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستادکل نیروهای مسلح و ارتش در منطقه عمومی رزمایش

جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه ستادکل نیروهای مسلح و ارتش در منطقه عمومی رزمایش حضور یافتند و از نزدیک در جریان اجرای ماموریت یگان‌ها قرار گرفتند.

روز دوم رزمایش با محوریت نیروی زمینی ارتش و آتش سنگین یگان‌های رزم زمینی آغاز شد.

در این مرحله از رزمایش جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح و ارتش در منطقه عمومی رزمایش حضور یافتند و از نزدیک در جریان اجرای ماموریت یگان‌ها قرار گرفتند.

فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش منصوب شد

امیر نوذری با پیشنهاد امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی و با حکم امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش به این سمت منصوب شد.

پیش از این امیر خسرو خسروی فرماندهی تیپ ویژه 65 نوهد را برعهده داشت.

تیپ 65 نوهد (کلاه‌سبز‌ها) معروف‌ترین یگان تکاوری نیروی زمینی ارتش است که در هرگونه شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، توانایی انجام هر مأموریتی به صورت نبرد تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش، چتربازی و سقوط آزاد در زمین، هوا و آب و مناطق کویری و کوهستانی، غواصی، رهایی گروگان، عملیات روانی، حفاظت از شخصیتها را دارد.

هشدار به هواپیمای u2 آمریکا نشان از اوج قدرت پدافند هوایی نظام / ارتش ایران امن کردن سواحل مکران را وظیفه خود می‌داند

ارشد نظامی استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: در دو روز گذشته به هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی u2 هشدار‌هایی دادیم و آن را مجبور به عقب راندن از مرزهایی هوایی کشور کردیم که این اقتدار نظام را نشان می‌دهد.

امیر سرتیپ دوم رضا جهادی‌ارسی پیش از ظهر امروز‌ در نشست خبری خود پیرامون تشریح برنامه‌ها و یگان‌های اعزامی به منظور برگزاری رزمایش مشترک بزرگ محمد رسول‌الله (ص) اظهار کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت خود قرار دارد.

وی بیان کرد: ایران کشتی ثبات منطقه است و کشورهای منطقه این پیام را به خوبی دریافت کرده‌اند و از این بابت نزدیک شدن به نظام ایران را به عنوان رسالتی برای حفظ حیات و ثبات خود قلمداد می‌کند.

جهادی ارسی تصریح کرد: نیروی دریایی ایران دهه‌های گذشته با تدابیر رهبر معظم انقلاب بازسازی و راهبردی شد و از این طریق پیام صلح و امنیت را به همه کشورها مخابره کرد.

وی ضمن اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمنان و مستکبران همچنان از پیشرفت پدافند هوایی نظام و دستاوردهای نوین دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی در بهت و حیرت هستند که مصداق بارز آن را در سالم نشان دادن هواپیمای فوق سری RQ 70 و هشدارهای پی‌درپی به پهپادهای جاسوسی دانست.

اقتدار ایران در رزمایش محمد رسول الله (ص)به نمایش در می آید

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در رزمایش مشترک نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش وحمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با عنوان محمد رسول الله (ص) به نمایش در خواهد آمد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری با اشاره به رزمایش محمد رسول الله (ص) اظهارداشت: در این رزمایش اقتدار ایران در دریا، زمین ، زیر دریا و آسمان به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش یادشده از چهارم دی ماه جاری آغاز می شود، گفت: در این رزمایش نیروی دریایی از انواع ادوات و سلاح های نظامی خود استفاده می کند تا اقتدار ایران اسلامی را در عرصه آب ها به نمایش بگذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش انواع ناوها، ناوشکن ها، زیردریایی ها، موشک ها، هواپیماها، بالگردها و دیگر ادوات نیروی دریایی ارتش با هدف ارتقا توان رزمی این نیرو در بخش های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: نیروهای ما اکنون در حال انجام تمرین های مورد نظر و آماده سازی خود برای برگزاری رزمایش یادشده به بهترین شکل و متناسب با اهداف پیش بینی شده، هستند.

اقتدار موشکی ایران اجازه هیچ‌گونه تعرضی را به دشمن نخواهد داد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اقتدار موشکی ایران اجازه هیچ‌گونه تعرضی را به دشمن نخواهد داد.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران شب گذشته در تجمع عزاداران نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: به لطف شهدای هسته‌ای و بزرگانی همچون شهریاری‌ها امروز در مسئله هسته‌ای به جایگاهی رسیده ایم که عقب‌نشینی از آن به هیچ وجه جایز نیست و باید در این عرصه با گام‌هایی استوارتر پیش رویم.

وی در ادامه افزود: مسئله هسته‌ای درصنعت و کشاورزی ما مؤثر است و پرداختن به این موضوع در واقع از مبانی قرآنی ما نشات می گیرد زیرا اسلام دین تولید و زراعت است، لذا باید با تلاش خود در این رابطه عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران که در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی کشور سخن می‌گفت با بیان اینکه اقتدار موشکی و نظامی که امروز به آن دست یافته‌ایم قدرت بازدارندگی مضاعفی را در عرصه بین‌المللی برای کشورمان ایجاد کرده و اجازه هیچ‌گونه تعرضی را به دشمن نخواهد داد، افزود: ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح ما باید در حدی باشد که دشمنان حتی فکر حمله به کشورمان را نکنند که این نیز از گفته‌های پیامبر برای پیشرفت ملت‌های مسلمان نشأت می گیرد.

تسنیم: اخطار پدافند هوایی به چند هواپیمای جاسوسی بیگانه در روز نخست رزمایش بزرگ ارتش

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا درخصوص اخطارهای جدید به هواپیماهای فرامنطقه‌ای نزدیک مرزهای جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای ما اشراف کامل و دقیق به محیط رزمایش بزرگ محمدرسول‌الله(ص) دارند و حریم هوایی منطقه عمومی رزمایش را رصد لحظه‌ای می‌کنیم.

وی افزود: کار پدافند هوایی ارتش به این صورت است که اگر در رصدهای‌مان متوجه شویم که هواپیماهای فرامنطقه‌ای از مسیر خودشان منحرف شده‌ و یا قصد جاسوسی دارند، همه اقدامات لازم را اعم از اخطار، هشدار و روشن کردن سامانه‌ها و حتی پرواز جنگنده‌ها و پهپادها را انجام می‌دهیم تا پروازهایی که قصد جاسوسی را دارند، در اجرای ماموریت‌شان ناکام بگذاریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: با رصدهایی که انجام می‌دهیم، هواپیماهای جاسوسی علی‌رغم خاصیت پنهان‌کاری، کشف می‌شوند و بلافاصله به آنها اخطار داده می‌شود و این هواپیماها به ناچار از منطقه اعلام شده، دور می‌شوند؛ در همین زمینه در روزهای قبل از رزمایش نیز هواپیماهای جاسوسی و پیشرفته یو2 را با رادارهای بومی خودمان شناسایی و رهگیری کرده و به آنها اخطار دادیم و این هواپیماها هم ضمن عذرخواهی، از منطقه اعلام شده دور شدند.

بازتاب رزمایش بزرگ ارتش ایران در رسانه‌های جهانی

همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ و مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام "محمد رسول‌الله(ص)" و با رمز "یارسول‌الله" از صبح روز چهارشنبه(4 دی) با حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی در منطقه عمومی جنوب و جنوب شرق کشور، رسانه‌های خارجی نیز به پوشش خبری آن پرداختند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت: "ارتش ملی ایران یک رزمایش بزرگ نظامی نزدیک تنگه استراتژیک هرمز در مدخل خلیج فارس آغاز کرده است... . هفته گذشته ایران اعلام کرد که یگان‌هایی از سپاه پاسداران قدرتمند ایران نیز در این رزمایش شرکت کرده تسلیحات جدیدی در آن امتحان خواهد شد".

شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز اعلام کرد: "ارتش ایران یک رزمایش بزرگ نظامی را نزدیک تنگه هرمز آغاز کرده است... این رزمایش به‌مدت یک هفته در 527 هزار کیلومتر‌مربع در بخش‌های شمالی اقیانوس هند، دریای عمان و نیز بخش‌های شرقی گذرگاهی که یک‌پنجم نفت جهان را تأمین می‌کند برگزار خواهد شد".

خبرگزاری روسی ایتارتاس نیز در خبری با تیتر "ایران تسلیحات جدیدی آزمایش می‌کند" نوشت: "نیروهای نظامی ایران رزمایش محمد رسول‌الله[ص] را با حضور همه نیروهای رزمی آغاز کرده است."

انهدام اهداف در فاصله ۲۵۰کیلومتری با پهپادهای انتحاری

سرهنگ رضا خاکی، فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با حضور در منطقه عمومی رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ارتش، با بیان اینکه یگان هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی طبق یک سناریوی جنگ واقعی وارد این رزمایش شده است، اظهار داشت: پهپادهای ما در این رزمایش در قالب نیروهای خودی و نیروهای دشمن به انجام مأموریت می‌پردازند.

وی افزود: در این رزمایش مأموریت‌هایی از قبیل شناسایی، مراقبت و شرکت در عملیات روانی علیه نیروهای دشمن به یگان پهپادی واگذار شده اما ما این قابلیت و توانمندی را داریم تا در صورت دستور هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نزاجا را نیز وارد رزمایش کنیم.

فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش در خصوص قابلیت این هواپیماها نیز گفت: بسته به نوع فناوری‌هایی که هر کشور از آن استفاده می‌کند تجهیزاتی هم که روی پهپادها نصب می‌شود، متفاوت است و امروز کشور ما به توانمندی‌هایی رسیده که دوربین‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کاملاً بومی تولید شده و برای مثال قدرت بزرگنمایی و رزولیشن این دوربین‌ها به حدی است که نیازهای نیروی زمینی را در موضوع جمع‌آوری اطلاعات و کشف و شناسایی برآورده می‌کند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما