شناسهٔ خبر: 27735309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین های محرم ، پیام حرّیت نهضت عاشورا

خبرگزاری صداوسیما

شکوه آیین های عاشورایی، تکریم شعائر دینی و پیام حریت نهضت عاشورا است

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش هیات های شاه حسین گویان تبریز گفت: تکریم و آیین های محرم ، پیام حرّیت نهضت عاشوراتعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است و به برکت حاکمیت نظام اسلامی و به منظور حرکت خود جوش مردمی ایام محرم الحرام، کوچه پس کوچه های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابالفضل می شود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود : حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یاد ایام زنده نگه داشته است و این حرکت عظیم بدون هیچ تبلیغی از سوی دل های آگاه و عاشقان اهل بیت علیه السلام سیره امام حسین (ع ) و مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین می کند.
وی با اشاره به اینکه حرکت های معنوی برای تبلیغ دین اسلام است گفت: عزادرای برای امام حسین و یاران با وفای آن امام همام  باید با آگاهی و بصیرت  در نهایت سادگی برگزار شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای متعدد و شبکه های اجتماعی گسترده با هزینه های بسیاری می خواهند با عنوان عزاداری برای امام حسین(ع) حرکت های خود جوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند افزود : قمه زنی یکی از کارهایی است که تشیّع انگلیسی تلاش می کند شیعیان پیرو اهل بیت را خشونت طلب معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد : دشمنان می خواهند با نام عزاداری برای امام حسین(ع)، برنامه هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.
وی خطاب به روسای هیات های حسینی گفت: حضور در مساجد و توجه به این سنگرهای انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است و محل شروع عزاداری های حسینی در ماه محرم را مساجد قرار دهید.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در کنار برپایی مراسم های عزاداری توجه به فرهنگ و آداب دینی کاری ضروری است و شایسته است در هیات های حسینی از روحانیان و استادان و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه های دینی و قرآنی استفاده شود.
وی مشکلات معیشتی و اقتصادی را از دغدغه های مردم در شرایط کنونی برشمرد و گفت : این مشکلات را همه ما در کوچه و بازار و زندگی روزمره خود لمس می کنیم اما نباید این مشکلات باعث شود خللی در تکریم و تعظیم شعائر دینی به وجود آید.
در این دیدار حجت الاسلام حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به بیان گزارش در حوزه هیات های حسینی پرداخت.
در این همایش همچنین از مسئولان هیات های شاه حسین گوی تبریز تجلیل شد.

 

 

نظر شما