شناسهٔ خبر: 2772863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود رئيس مجلس به اقليم کردستان عراق

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/10/05
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به عراق وارد اقلیم کردستان عراق شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی که چهارمین روز سفر خود را به کشور دوست و همسایه عراق آغاز کرده، قرار است با جلال طالبانی دیدار و از وی عیادت کند.
همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار و گفتگو با جلال طالبانی و عیادت از وی به اربیل خواهد رفت و با رئیس اقلیم کردستان مسعود بارزانی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوهای چهار روزه خود با مقامات عراقی بر تحکیم روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد و در دیدار و گفتگو با رئیس مجلس، نخست وزیر، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و دیگر مقامات این کشور مبارزه جدی با تروریزم و همگرایی منطقه‌ای برای از بین بردن ریشه تروریزم در منطقه از جمله نکات مهم رایزنی‌ها و گفتگوهای آقای لاریجانی با مقامات عراقی بود.
امروز نیز رئیس مجلس شورای اسلامی در اقلیم کردستان با مقامات این اقلیم درباره تحکیم روابط و همچنین مبارزه جدی همه مذاهب و قومیت ها با تروریزم رایزنی و گفتگو خواهد کرد و مسائل و تحولات جهانی و منطقه ای را بررسی می کند.
آقای لاریجانی امشب پس از رایزنی ها و گفتگوهای خود با مقامات اقلیم کردستان به سفر 4 روزه خود به عراق پایان می دهد و به تهران بازمی‌گردد.
تصویر دارد

نظر شما