شناسهٔ خبر: 2772662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در دومین روز از رزمایش ارتش

امیر پوردستان: مرحله «تمرین پهپادی» نیروی زمینی ارتش با موفقفیت انجام شد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انجام مأموریت موفقیت‌آمیز پهپادهای انتحاری این نیرو خبر داد و گفت: این پهپاد می‌تواند برای حمله به اهداف هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرد و در صورت دیدن یک هدف مشکوک به آن حمله کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه منطقه رزمایش محمد رسول‌الله(ص) در تشریح مأموریت‌های این نیرو در این رزمایش، با بیان اینکه مأموریت نزاجا در این رزمایش امروز به پایان می‌رسد، گفت: یکی از مأموریت‌های نیروی زمینی در این رزمایش استفاده از پهپادهای بومی این نیرو بود.

وی افزود: ما در دو مرحله از پهپادهای نیروی زمینی استفاده کردیم که در مرحله نخست پهپادهای ما نقش دشمن را ایفا کرده در مرحله دوم پهپادهایی در نقش نیروهای خودی به پرواز درآمدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این مطلب "برد پهپادهای ما افزایش و قابلیت عملیاتی آنها ارتقا یافته است" تصریح کرد: این پهپادها نسبت به گذشته بار بیشتری را حمل می‌کنند و دوربین‌های آن نیز باکیفیت‌تر شده است و امروز پهپادها دستان بلند نیروی زمینی در صحنه‌های نبرد هستند.

امیر پوردستان با بیان اینکه پهپاد انتحاری برای نخستین بار در این رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این پهپاد می‌تواند برای حمله به اهداف هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند در صورت دیدن یک هدف مشکوک به آن حمله کند.

به گزارش تسنیم، رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول‌الله(ص) از صبح روز گذشته (چهارم دی) در وسعت 2میلیون و 200هزار کیلومترمربع از مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده و تا 10 دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*

نظر شما