شناسهٔ خبر: 27638157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تسویه وام های زیر ۱۰۰میلیون تومان در انتظار طرح اصلاحی

منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید که احتمالا برای اجرای قانون تسویه وام های زیر ۱۰۰ میلیون طرح اصلاحی تدوین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد حسینی با اشاره به حکم قانون بودجه برای تسویه تسهیلات زیر 100 میلیون، توضیح داد: در رابطه با بحث اجرایی شدن بند ت ماده 16 قانون بودجه سال 97 موضوع تمدید یا تنفیض حکم تبصره 35 اصلاح قانون بوجه سال 95 و بند (و)  تبصره 16 قانون بودجه سال 96، در خصوص بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر 100 میلیون تومان که با توجه به حکمی که در قانون برنامه ششم داشته ایم، تا امروز بانک مرکزی سهمیه مورد نظر به بانک های عامل اعلام نکرده و این قانون مسکوت مانده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مکاتبات کمیسیون با بانک مرکزی، ادامه داد: از آنجایی که در قانون استفاده از این امتیاز برای یک فقره تسهیلات زیر 100 میلیون لحاظ نشده فردی به دویان عدالت اداری شکایت کرده و دیوان حکمی در راستای تایید شکایت فرد داده است.

اعتراض بانک مرکزی به حکم دیوان عدالت اداری

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی با توجه به میزان اعتباری که برای تسویه تسهیلات زیر 100 میلیون در اختیار دارد به این رای اعتراض کرده و منتظر پاسخ دیوان عدالت اداری است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر بانک مرکزی برای اینکه بتواند سهمیه را به همه بانک های عامل اعلام کند پیشنهاد کرده در مجلس طرحی را آماده کند تا با اعلام آن طرح توسط نمایندگان مجلس و نهایی شدن بتواند این حکم را هر چه سریع تر اجرا کند.

حسینی با اشاره به پیگیری های کمیسیون برای اجرای قانون در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم، گفت: موضوع در کمیسیون مطرح می شود اگر به این جمع بندی برسیم که برای تسهیل اجرای حکم مذکور نیاز به اصلاح است در قالب طرح به قید فوریت انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر جمع بندی اعضای کمیسیون این باشد که نیازی به طرح اصلاحی وجود ندارد بانک مرکزی را ملزم به اجرای قانون و هدفی که قانون گذار داشته است می کنیم.

نظر شما