شناسهٔ خبر: 2753960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور:

رزمایش محمدرسول الله امروز تا پنجم دی اجرا می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: رزمایش جنوب شرق از امروز تا پنجم دی‌ماه با 6 لشکر در شمال دریای عمان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی ظریفی‌یگانه ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در اهواز،‌ اظهار داشت: رزمایش محمدرسول الله از امروز با محوریت ارتش در منطقه جنوب غرب کشور در شمال دریای عمان در حال اجرا است که در دو محور نیک شهر به چابهار و سرباز به چابهار برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این رزمایش با حضور نیروهای ارتش هوایی، دریایی و پدافند در مساحت 250 هزار کیلومتر انجام می‌شود.

ظریفی‌یگانه گفت: اهداف این رزمایش نشان دادن توان تجهیزاتی ما و رسیدن به خودکفایی است که در این رزمایش سلاح‌های ساخته شده به کار گرفته می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور تصریح کرد: ارتباطات در نیروها مسلح حرف نخست را می‌زند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط امن و پایداری در لایه‌های مختلف پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: با راهدارها می‌توانیم هواپیماهای دشمن را شناسایی و رهگیری کنیم و در بخش آتش نیز امروز سیستم هدایت هوشمند آتش قادر است با خطای کمتر از یک متر آتش را هدایت کند.

ظریفی‌یگانه یادآور شد: یگان‌های زرهی نیز تخصص‌های خاص خود را می‌طلبد که توانسته‌اند با توجه به تهدیدات و تاکتیک‌ها به خوبی در این رزمایش نشان داده شوند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور بیان داشت: ارزیابی ما از رزمایش محمد رسول الله این است که آموزه‌ها به کارکنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و می‌توان به ضعف‌های خود پی برد و به منظور اصلاح آنها تلاش کرد.

وی متذکر شد: رزمایش جنوب غرب، اسفند ماه نیز در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان اجرا می‌شود که در محورهای دهلران- اندیمشک و بستان- اهواز خواهد بود و وسعت آن300 هزار کیلومتر مربع است.

ظریفی‌یگانه گفت: در این رزمایش که با محوریت نیروی زمینی ارتش است یک لشکر تمرین صحرایی به صورت حریق دوطرفه اجرا می‌کند؛ در رزمایش جنوب غرب هشت لشکر درگیر رزمایش خواهند بود.

انتهای پیام/72022/ن30/د1000

نظر شما