شناسهٔ خبر: 27520493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

انتقادات تند اون از ترامپ

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورش را برای دومین بار در عرض یک هفته و در جریان بازدیدش از پروژه‌های ساخت و ساز در شهری در شمال کره شمالی محکوم کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون رهبر این کشور به همراه ری سول جو، همسر خود و چند تن دیگر از مقامات عالیرتبه از یک پروژه توسعه در منطقه «سامجیون» جایی که به عنوان زادگاه پدر و پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی شناخته می‌شود، بازدید کرد. براساس این گزارش کیم جونگ اون در این دیدار گفته است: تحریم‌های مداوم نیروهای «متخاصم و اقدامات مزاحم آنها» یک مانع جدی بر سر راه پیشرفت سوسیالیسم ما است. اما غیرت مردم پرشور ما که در پاسخ به فراخوان حزب حاکم مثل یک کوه بار آمده اند تاریخی آکنده از معجزه‌های افسانه‌ای را به رغم دشوارترین شرایط برای ما خواهد ساخت. چند روز پیش رهبر کره شمالی در یک اظهار نظر شخصی کم سابقه تحریم‌های «به سبک راهزنی» از سوی نیروهای «متخاصم» را در جریان یک جلسه «رهنمود میدانی» در مجموعه توریستی «وونسان کالما» که در سواحل شرق کره شمالی در دست احداث است محکوم کرده بود.

رقابت سنگین مقتدی صدر و مالکی 
همزمان با وارد شدن مذاکرات احزاب سیاسی عراق درباره تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان این کشور به مراحل حساس خود، رهبران دو ائتلاف «سائرون» و «دولت قانون» نیز در حال رقابت برای تشکیل این فراکسیون هستند. به گزارش ایسنا، همزمان با تلاش‌های ائتلاف‌های سائرون، الحکمه، الوطنیه و النصر برای ائتلاف با احزاب بیشتر به منظور تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان عراق، ائتلاف دولت قانون، به ریاست نوری مالکی نیز اعلام کرده که این ائتلاف تاکنون با ۱۸۵ نماینده عضو ائتلاف‌های دولت قانون، الفتح، ائتلاف محور سنی، اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق به توافق رسیده است. در همین راستا، سعد المطلبی، عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد که این ائتلاف جدید احتمالا در اولین جلسه پارلمان به طور رسمی اعلام خواهد شد و این ائتلاف متشکل از ۱۸۵ نماینده از اکثر احزاب سیاسی پیروز در انتخابات است. اینگونه به نظر می‌رسد که تفاهمات این احزاب سیاسی، به ویژه با ظهور نشانه‌های اختلافات میان اعضای ائتلاف محور ملی (سنی) درباره رئیس پارلمان آتی، مدت زیادی دوام نخواهد آورد، خصوصا اینکه رسانه‌های عراقی اعلام کرده‌اند که برخی از رهبران این ائتلاف شنبه با رهبران دو ائتلاف سائرون و النصر برای تشکیل فراکسیون بزرگتر دیدار کردند.
 

سرقت بزرگ بیت کوین در چین
چین می‌گوید سه نفر را به ظن هک و سرقت نزدیک به ۹۰ میلیون دلار بیت‌کوین بازداشت کرده است.
این سه نفر مظنون به هک چندین دستگاه کامپیوتر و به سرقت بردن نزدیک به ۶۰۰ میلیون یوآن بیت‌کوین، پول مجازی هستند. خبرگزاری شینهوا چین می‌گوید پلیس از ماه مارس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده بود. در آن زمان مردی در استان شانشی در شمال غربی چین گفته بود کامپیوتر او هک شده و پول مجازی به ارزش بیش از ۱۵ میلیون دلار به سرقت رفته است. پلیس برای شناسایی هکرها با شرکت‌های اینترنتی همکاری کرد و موفق شد سه نفر را در این زمینه بازداشت کند.
این افراد از راه دور کامپیوتر را هک کرده بودند.
پرونده‌های زیادی در دادگاه‌های چینی در ارتباط با پول‌های مجازی مطرح است. چین با پول مجازی برخورد می‌کند و با قطع برق مانع از استخراج آنها می‌شود. چین نگران آن است که پول‌های مجازی، سیستم بانکی متداول در کشور را مورد تهدید قرار دهند. اما ممنوعیت موجود هنوز قانون نشده و ابهام‌های فراوانی در این باره وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما