شناسهٔ خبر: 2751436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یگان های نظامی ارتش در فارس در رزمایش بزرگ محمد رسول الله شرکت می کنند

شیراز- ایرنا- فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: یگان هایی از این حوزه نظامی در رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ حسین محمدی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رزمایش شش روزه پنجشنبه چهارم دی ماه جاری با محوریت نیروی زمینی ارتش و با شرکت نیروهای مختلف ارتش اعم از زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، هوایی و دریایی در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع در جنوب شرق کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتقای توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از تمامیت ارضی کشور، هماهنگی و همکاری هرچه بهتر نیروهای مختلف ارتش در قالب عملیات مشترک، ارزیابی طرح های پیش بینی شده و آزمایش سامانه ها و تجهیزات و سلاح های جدید از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

امیر سرتیپ محمدی افزود: استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس و تحلیل جنگ های اخیر منطقه و انتقال تجربه به کارکنان جوان، طراحی و اجرای رزمایش متناسب با نوع تهدیدات، ارتقاء کیفیت آموزشی و ارائه تاکتیک های نوین و ارزیابی یگان های شرکت کننده در رزمایش از دیگر اهداف برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلیویه و بویراحمد بیان کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای دوست پیام صلح و دوستی و برای دشمنان انقلاب و نظام که چشم طمع به کیان کشور دارند نمایش اقتدار و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان محمد رسوال الله (ص) از چهارم تا دهم دی ماه جاری از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع برگزار خواهد شد.ک/1

678 /675

نظر شما