شناسهٔ خبر: 27514043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ضرورت تبدیل دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی/بیش از یکصد شهید محیط بانی در کشور داریم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه خانواده محیط بانان ۳ هزار نفر هستند که ۱۲۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر آنها مجروح شده‌اند؛ بیان داشت: محیط زیست حافظ حقوق نسل های آتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور،  عصر امروز( 28 مرداد) در مراسم بزرگداشت محیط بانان شهید استان تصریح کرد: محیط بانان را پاسداران حقوق نسل‌های هستند.

 

وی با بیان اینکه خانواده محیط بانان 3 هزار نفر هستند که 120 نفر شهید و 300 نفر آنها مجروح شده‌اند؛ بیان داشت: محیط زیست حافظ حقوق نسل های آتی است و در این سرزمین فقط سه هزار نفر برای حفاظت از حقوق نسل های بعدی تلاش می‌کنند.

 


رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تصویب قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس خبر داد و با ابراز امیدواری بر اینکه این طرح تا پایان سال به تصویب نهایی برسد؛ گفت: محیط زیست وظایف بسیار سنگینی دارد اما امکانات ما محدود است.

 

وی با اشاره به اینکه محیط بانان 360 ساعت در ماه موظف هستند در پاسگاه های خود مستقر باشند؛ دستگیری قاتلان شهدای محیط بان را هم مورد توجه قرار داد و ابراز تأسف کرد: ضعفی که ما داریم در این است محیط بانان را فقط یک آموزش مقدماتی می دهیم و سپس در پاسگاه‌ها مستقر می‌کنیم در حالی که در سایر کشورها این گونه نیست و این یک ضعف برای ماست و از وزارت علوم خواستاریم دانشکده محیط زیست را به دانشکده محیط بانی تبدیل کند.

 


رضا جزینی‌زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در سخنانی، مشارکت مردم را یکی از راه های اصلی در امر حفاظت از محیط زیست دانست و تأکید کرد: زمینه را برای آحاد جامعه در تصمیم سازی محیط زیست خود دخیل کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه به بهانه کارهای اقتصادی، سیاسی و ... به محیط زیست لطمه می‌زنیم و این دردی شده است؛ گفت: اما هر جایی که مردم برای حفاظت محیط زیست وارد شده‌اند با انگ‌های مختلف از عرصه خارج کردیم و نگذاشتیم مردم از محیط زیست حفاظت کنند.

 

 
در این مراسم از خانواده شهیدان مهدی احمدی نیک، متولدسال 1363 و علی خواجویی، متولد 1362 دو شهید محیط‌بان حفاظت محیط زییست استان که در سال‌جاری به درجه رفیع شهادت نائل شدند، تجلیل شد.

نظر شما