شناسهٔ خبر: 2747448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبرداد:

حضور ۱۱۰ آثار خارجی در جشنواره بین المللی فیلم وارش

جشنواره فیلم وارش در دی ماه امسال با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران در سه بخش اصلی، بین الملل و بخش مازنهشتمین دران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست خبری هشتمین جشنواره بین اللملی فیلم وارش که درسالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد مازندران برگزارشد، اظهار داشت: هشتمین جشنواره فیلم وارش در دی ماه امسال با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران در سه بخش اصلی، بین الملل و بخش مازندران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: بخش اصلی با محوریت فرهنگ عامه، بخش بین الملل با محوریت کشورهای حوزه میراثمشترک دریای خزر، و بخش مازندران با محوریت ترنوا از اهم برنامه های این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران از برگزاری این جشنواره از ۲۹ الی ۲ بهمن در مجتمع سینمایی فرهنگ و ارشاد شهرستان بابل خبر داد و ابراز داشت: اهدای جایزه صلح و دوستی در هفته وحدت به عنوان وحدت بین مسلمانان از جمله برنامه های این جشنواره است.

وی افزود: از مجموع آثار رسیده به جشنواره وارش ۱۱۰ اثر خارجی و ۵۸ اثر ایرانی بوده است و از مجموع آثار ارسالی هزار و ۲۷۸ آثار به ثبت رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران احیاء دو سویه میان فیلم سازان ایران و پدید اورندگان آثار سینمایی حاشیه دریای خزر را مهم برشمرد و اظهار داشت: فیلم های ارسال شده شامل فیلمهای مستند، داستانی، تجربی و پویا نمایی است.

حجت الاسلام ابراهیمی تجلیل ازیک پیشکسوت و تقدیر از یک چهره مازندرانی در عرصه سینما را ازجمله برنامه های جشنواره وارش اعلام کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی، معرفی توانمندی های استان مازندران، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعا ت تخصصی و پژوهشی در حوزه فیلم و سینما و فیلم عامه ازدیگر عناوین برنامه های هشتمین جشنواره فیلم وارش است.

نظر شما