شناسهٔ خبر: 27368307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولد مقاومت اسلامی و مرگ رویای اسرائیل

بیروت- ایرنا- 12 سال پیش در چنین روزی حزب الله لبنان پس از 33 روز مقاومت جانانه در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی ، با قدرت افسانه شکست ناپذیری این رژیم را در هم شکست و «مقاومت اسلامی» را در تاریخ رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 23 مردادماه (14 اوت) به مناسبت پیروزی غرورآفرین حزب الله لبنان در جنگ نامتقارن تابستان سال 2006 روز مقاومت اسلامی نامیده شده است.
رژیم صهیونیستی که از ابتدا با رویای برپایی کشوری از نیل تا فرات تشکیل شد، هفتاد سال پیش به زور سرنیزه و قتل عام، فلسطینی ها را از خانه هایشان آواره و سرزمین آنان را اشغال کرد. سپس در دو جنگ، ارتش های عربی را شکست داد.
این رژیم در سال 1982 میلادی (1361 خورشیدی) به سرعت توانست نیمی از لبنان را زیر چکمه های سربازان خود در آورد و تا بیروت پایتخت آن پیش رفت . در این میان تنها گروه های کوچک مقاومت لبنانی و فلسطینی سر راهش ایستادند.
در همان سال، با الگوگیری از سیره و راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب، مقاومت اسلامی لبنان با نام حزب الله شکل گرفت و جوانان جان برکف لبنانی طی 18سال مقاومت در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی توانستند دشمن را عقب برانند و در سال 2000 اسرائیل پرمدعا از جنوب لبنان خارج شد.
در ژوئن سال 2006 (تیر ماه 1385 خورشیدی) رزمندگان حزب الله در عملیاتی برق آسا، توانستند با حمله یک گشتی اسرائیلی در جنوب منطقه «عیتا الشعب» واقع در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی دو نظامی صهیونیست را به اسارت در آورند تا مانند حرکت های مشابهی که پیش از آن انجام داده بودند، برای مبادله با اسرای خود به کار بگیرند.
اما رژیم صهیونیستی به بهانه این اقدام، در فاصله کوتاهی از این عملیات، اعلان جنگ کرد و لبنان بویژه شهرها و مناطقی که به دلیل بافت شیعی آنها گفته می شد که پایگاه های حزب الله در آن قرار دارد، با انواع بمب ها و موشک ها مورد هدف قرار داد و نیروی زمینی ارتش اسرائیل نیز وارد خاک این کشور شد.
«محمد فنیش» از مقام های ارشد حزب الله و عضو کابینه لبنان در گفت و گو با ایرنا این ادعا را که حزب الله آغازگر جنگ سی و سه روزه بود، رد کرد و گفت که رژیم صهیونیستی از مدت ها قبل خود را آماده جنگ کرده بود.
وی افزود: جنگ با درگیری آغاز نمی شود؛ جنگ با تصمیم قبلی و برنامه ریزی شروع می شود و در لحظه ای رخ می دهد که یک طرف فرصت را مناسب بداند.
اما از سویی قدرت موشکی حزب الله که سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد، رژیم صهیونیستی را دچار سردرگمی کرد و از سوی دیگر رزمندگان مقاومت در نبردی جانانه توانستند نیروی زمینی اسرائیل و پیشرفته ترین تانک های آنان را در باتلاق ایستادگی و شجاعت خود گرفتار کنند.
صهیونیست ها که به خیال خام و البته با حساب کردن روی مزدوران داخلی خود به ویژه در دولت وقت، کار حزب الله را یکسره می پنداشتند، ناوچه «ساعر 5» خود را در سواحل لبنان در شعله آتش دیدند،تانک های «مرکاوا» را در حال انفجار مشاهده کردند و دیدند که موشک های حزب الله بر شهرک های استعماری شان فرود می آید و اشغالگران از ترس به پناهگاه ها فرار می کنند.
سرانجام پس از سی و سه روز ، صهیونیست ها که برای پایان جنگ، دست به دامن مجامع بین المللی و همپیمانان خود شده بودند، بر اساس قطعنامه 1701 با سرافکندگی مجبور به عقب نشینی شدند.
ژنرال «عبدالرحمن شحیتلی» معاون پیشین ستاد مشترک و عملیات ارتش لبنان در گفت و گو با ایرنا، مهمترین رهاورد جنگ 33 روزه را تغییر توازن قدرت به نفع مقاومت و افزایش بازدارندگی به نفع لبنان دانست و اظهار کرد : گفتمان اسرائیلی ها قبل و بعد از جنگ سال 2006 تغییر کرد، و آنها دیگر قادر به تهدید با جنگ نبودند چرا که می دانستند، هزینه زیادی باید بابت آن بپردازند.
پس از 12سال، حالا حزب الله که در نبرد با تروریست های تکفیری نیز، تجربیات جدیدی را کسب کرده است، تبدیل به کابوس صهیونیست ها شده است و از سویی نیز صهیونیست ها که جنگ در سوریه را در آستانه پایان می بینند، به شدت دست به کار شده اند.
آنها از ترس نفوذ رزمندگان حزب الله در جنگ احتمالی آینده، مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان را تبدیل به کارگاهی سراسری کرده اند. بولدوزرهای اسرائیلی لحظه ای در حفر خندق ها و گودال هایی به عمق 15 تا 20 متر از کار نمی ایستند. سربازان نگران اسرائیلی با هراس مشغول گشت زنی در نقاط مختلف هستند. از زمستان سال گذشته نیز اسرائیل پر مدعا چنان متحیر شده که به ساخت دیوارهای بتنی بلند، کشیدن فنس های مجهز به برق و دوربین های حرارتی، روی آورده است.
به گفته «سید هاشم صفی الدین» رئیس شواری اجرایی حزب الله، مقاومت خود را برای جنگ آماده نمی کند اما در صورت روی دادن هر گونه درگیری بدون شک حزب الله لبنان دارای توان نظامی بسیار بالایی است، به طوری که توان نظامی شناخته شده و ناشناخته خود را به کار خواهد گرفت و برای دشمن باعث شگفتی و غافلگیری خواهد بود.
جوانان دیگر کشورها، با الگوگیری از حزب الله طی سال های اخیر در عراق، سوریه، بحرین، افغانستان و پاکستان و حتی نیجریه، جنبش های مقاومتی را پایه گذاری کردند و در حال پاکسازی منطقه از لوث وجود تروریسم تکفیری هستند، و بی شک در نبرد آتی هر زمانی که باشد، برای آزادسازی فلسطین و قدس از شر اسرائیل خواهند شتافت.
اسرائیلی ها اکنون رویای از نیل تا فرات خود را از یاد برده و در پشت دیوارهای بلند پنهان شده اند، و به برگزاری رزمایش های پیاپی مشغولند تا شاید نیروهای خود را برای نبرد احتمالی آینده آماده کنند، هر چند که گزارش های صهیونیستی اخیر، این جنگ را بعید می داند.
شبس**خاورم**م.ا**2054*1917

نظر شما