شناسهٔ خبر: 27357099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاروان چابکی از بانوان به جاکارتا اعزام می‌شود

معاون وزیر ورزش و جوانان: با توجه به افزایش کمی و کیفی بانوان ورزشکار در بازی‌های آسیایی جاکارتا، کاروان چابکی اعزام شده است.

صاحب‌خبر -
کاروان چابکی از بانوان به جاکارتا اعزام می‌شودفریبا محمدیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، درباره اعزام بانوان ورزشکار به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: کاروان اعزامی را با توجه به انتخاب‌های کارشناسی و حساب شده، توانمند می‌بینم. به نظرم قطعا ۸۰ درصد ورزشکاران افرادی هستند که صاحب سکو می‌شوند و به یقین نسبت به دوره قبل این بازی‌ها تعداد مدال‌ها به لحاظ رنگ و کمیت افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: تقریبا یک سوم حجم کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا را بانوان تشکیل می‌دهند که این حجم در مجموع ورزشکاران، کادر فنی و پشتیبانی هستند. ۹۷ ورزشکار در قالب حدود ۲۰ رشته ورزشی به جاکارتا اعزام می‌شوند و در مجموع با وجود افزایش تعداد نفرات به نظرم کاروان چابکی داریم.

حذف برخی ورزشکاران قانع کننده بود

­معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان در خصوص کاهش سهمیه جودو، حذف سهمیه پاراگلایدر و دوومیدانی بانوان گفت: هر سه سهمیه با کمیته فنی و کادر فنی فدراسیون‌ها بررسی می‌شود و وزارت ورزش هم به عنوان ناظر این حوزه سعی می‌کند حقی از ورزشکاران ضایع نشود. ما با مستندات واقعی روبرو شدیم که قانع کننده بود و حرفی برای گفتن نماند. دقیقا برای هر سه ورزشکار جودو، پاراگلایدر و دوومیدانی به طور مستقیم ورود کردیم، اما آنالیز کادر فنی قانع کننده بود.
وی در خصوص اضافه شدن تیم اسلحه سابر شمشیربازی بانوان به کاروان اعزامی بازی‌های آسیایی جاکارتا در روز‌های آخر افزود: با موافقت اعزام این ورزشکاران فکر می‌کنم رویکرد وزارت ورزش به همه رشته‌های ورزشی کاملا به طور شفاف مشخص شده است. در ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیکی با حضور کارشناسان نخبه، موضوعات مربوط به شرایط فنی و مهارتی تیم‌ها ارزیابی می‌شود و به همین علت تعدادی از رشته‌های ورزشی مردان و بانوان که وضعیت لازم برای حضور شایسته در این بازی‌ها را داشتند، انتخاب شدند.

نخواستیم پیشرفت شمشیربازی بانوان متوقف شود

محمدیان ادامه داد: شمشیربازی بانوان توانست نتایج خوبی در آخرین رویدادی که شرکت داشت، بدست آورد و با پیشرفت قابل توجه این رشته ستاد عالی تاکید داشت که این پیشرفت متوقف نشود.

انعکاس ورزش بانوان در جاکارتا

وی درباره انتخاب الهه احمدی به عنوان پرچمدار کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: احمدی از ورزشکاران ارزشمند ایران در این کاروان است. در واقع همه کاروان ورزش ایران افراد ارزنده جامعه ورزش هستند که بسیار هم برای ما قابل اعتمادند. ستاد عالی بازی‌ها بر مبنای شاخص‌هایی که در نظر گرفته بود از بین همه این ورزشکاران رای به پرچمداری احمدی داد. امیدوارم حضور او ماموریت انعکاس ورزش ایران برای بانوان را در این رویداد بسیار مهم قاره‌ای نشان دهد.

مصدومیت علیزاده ثابت شد

معاون وزیر ورزش در خصوص شائبه‌های مصدومیت کیمیا علیزاده ملی پوش تکواندوی بانوان درمورد دوپینگ احتمالی افزود: کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان و کیمیا علیزاده کاملا حرفه‌ای هستند و شک نکنید هیچ یک از این مسائلی که در اذهان عمومی به وجود می‌آید و مطرح می‌شود درست باشد. مصدومیت علیزاده واقعا یک حادثه بود و با بررسی‌های انجام شده، کاملا ثابت می‌کند که او آسیب دیده است. این مساله مورد جدیدی نیست و ممکن است برای هر ورزشکار و تیمی به وجود بیاید.
وی گفت: مصدومیت علیزاده برای همه ما ناراحت کننده بود، اما برای ما در درجه اول سلامت ورزشکاران از جمله کیمیا علیزاده مهم است. از زمان آسیب دیدگی وزارتخانه با دستور وزیر ورزش همه تلاش خود را از این دختر ارزنده ورزشکار انجام داده است تا او زودتر با ترمیم محل آسیب دیده به عرصه رقابت بازگردد. فدراسیون پزشکی و تکواندو هم به موقع هماهنگی‌های لازم برای پشتیبانی از او را انجام می‌دهند.

وزارتخانه ورزشکارانش را رها نمی‌کند

محمدیان ادامه داد: وزارت ورزش در کنار ورزشکاران است و در همین مدت هم اتفاقات مشابهی در دیگر اردو‌های ورزشی رخ داده که با همان سیاست و تدبیر حمایت پزشکی و پشتیبانی انجام شده است. در مجموع از این اتفاق بسیار متاسف شدیم، اما هرگز ورزشکار خود را رها نمی‌کنیم.

اتفاقات آکادمی ملی المپیک مدیریت شد

وی در مورد شرایط نامناسب تمرینات تیم ملی شمشیربازی در گرمای سالن آکادمی ملی المپیک گفت: به هر حال گاهی وقت‌ها شرایط سالن‌های ورزشی با توجه به برودت و یا گرمای هوا متغیر است و دیدیم که سیستم‌های تهویه هوا توانایی کافی برای این سالن را ندارند. تلاش مان این است که بتوانیم مشکلاتی که در مسیر تمرین ورشکاران وجود دارد را حل کنیم، اما همه ورزشکاران حاضر در آکادمی ملی المپیک شاهد اتفاق ناخوشایند انفجار چند روز قبل این آکادمی بودند و آن را درک کردند، اما این اتفاق بسیار خوب مدیریت شد.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر این اتفاق نمی‌افتاد شرایط بهتری در سالن شمشیربازی آکادمی ملی المپیک وجود داشت، چون قبلا این شرایط نامناسب نبود. شرایط بازسازی این محل به وجود می‌آید تا همه امکانات مورد نیاز برای تمرین ورزشکاران که از آن انتظار داریم، فراهم شود.
وی به نداشتن سالن اختصاصی شمشیربازی اشاره کرد و گفت: اینکه هر رشته ورزشی نیاز به سالن اختصاصی دارد، انکار ناپذیر است. یکی از بحث‌هایی که فدراسیون‌ها در دستور کار دارند این است که بتوانند منابع مالی برای رفع نیاز خود را جذب کنند و شمشیربازی هم این کار را به درستی انجام می‌دهد. وزارت ورزش با منابع محدودی که دارد تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا به گونه‌ای عمل کند که نیاز فدراسیون‌ها بر مبنای اولویت‌ها برطرف شود.

سالن اختصاصی شمشیربازی در دستور کار

محمدیان افزود: یکی از نیاز‌های اساسی فدراسیون‌ها داشتن سازه‌های تخصصی برای آن‌ها است. برای شمشیربازی هم تا جایی که در جلسات شاهد مباحث فنی بودم، یک سالن اختصاصی در دستور کار قرار گرفته است. فضا‌های اختصاصی مورد نیاز ورزش به ویژه در رشته‌هایی که به نوعی اعتماد این حوزه را در بخش مدال آوری جلب کرده اند، برطرف می‌شود.

نظر شما