شناسهٔ خبر: 2733633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العالم: لاريجاني در بيروت خواستار دست برداشتن برخي کشورها از حمايت از تروريست ها شد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/10/01
00:42:57.12
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ابتدای ورودش به بیروت با تاکید بر این که حمایت برخی کشورها از گروههای تروریستی به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف منطقه ای، به منزله حمایت از اسرائیل است از این کشورها خواست از حمایت از این گروهها دست بردارند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه سفر منطقه ای خود که به عراق ختم می شود، از دمشق وارد بیروت شد. لاریجانی در این سفر حمایت برخی از کشورها از گروههای تروریستی به منظور تحقق اهداف منطقه ای را محکوم کرد.
ریاض محمد گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت سفر منطقه ای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پیام های متعددی از جمله تجدید حمایت از دمشق، هشدار به کشورهای حامی تروریسم درخصوص عواقب و پیامدهای اقداماتشان و ابراز تردید درباره مبارزه آمریکا با تروریسم در خود دارد. وی در ابتدای ورودش به بیروت تاکید کرد تهران با توسل برخی کشورها به گروههای تروریستی به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف منطقه ای مخالف است وی از این کشورها خواست از حمایت از این گروهها دست بردارند. لاریجانی افزود حمایت از تروریستها به منزله حمایت از رژیم صهیونیستی با همان اهداف است.
لاریجانی قرار است در بیروت با همتای لبنانی خود نبیه بری و تعدادی از مقامات این کشور درباره مسائل عراق، سوریه، تروریسم و امنیت بعلاوه روابط دوجانبه میان ایران و لبنان گفتگو کند. برنامه سفر لاریجانی مشتمل بر دیدارهایی با مسئولان جنبش های مقاومت فلسطینی مانند جنبش جهاد اسلامی است. وی در دمشق بر حمایت کشورش از گفتگوهای ملی میان سوری ها به گونه ای که حاکمیت سوریه و وحدت و یکپارچگی مردم این کشور را به دور از مداخلات خارجی حفظ کند تاکید کرد. لاریجانی افزود ایران از هیچ کمکی به سوریه به منظور تقویت عناصر مقاومت این کشور و مبارزه با تروریسم فروگذار نخواهد کرد.
تهران همچنین تاکید می کند در جریان تلاش های روسیه برای حل و فصل سیاسی بحران در سوریه قرار دارد و این چیزی است که کشورهای زیادی آن را پذیرفته اند.
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز در دیدار با لاریجانی، بر عزم سوری ها برای ریشه کن کردن تروریسم و اندیشه های تکفیری به موازات ادامه روند آشتی ملی و تقویت آن تاکید کرد. وی از مواضع حمایتی ایران از سوریه نیز تجلیل کرد.
00:45:13.14

نظر شما