شناسهٔ خبر: 2731606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

واشنگتن درصدد اعمال تحریم های مالی علیه کره شمالی است

صاحب‌خبر -

 نشریه وال استریت ژورنال نوشت: کاخ سفید در حال بررسی گزینه های مختلفی از جمله تحریم مالی و بازگرداندن نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم است.


به گزارش جماران به نقل از ایرنا، این روزنامه به نقل از مقام های ارشد دولت آمریکا افزوده است: کاخ سفید در واکنش به اقدام جدید کره شمالی در حمله سایبری به شرکت 'سونی پیکچرز'، در حال بررسی گزینه های مختلفی از جمله تشدید فشارهای مالی بر پیونگ یانگ از طریق هدف قرار دادن بانک ها و شرکت های تجاری تحت کنترل 'کیم یونگ اون' رهبر کره شمالی و مقام های ارشد این کشور است.



به نوشته این روزنامه، بررسی چنین اقداماتی و بازگشت احتمالی نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم در حالی انجام می شود که نمایندگان جمهوری خواه کنگره فشارهای خود را بر اوباما جهت حمایت از قانون تحریم ها علیه حکومت کره شمالی افزایش داده اند. 

اوباما روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان ،اقدام کره شمالی در حمله به سونی پیکچرز را یک اقدام خرابکارانه اینترنتی عنوان کرد.

وی این عملیات را بسیار هزینه بر خواند و گفت: ما این اقدام را جدی می گیریم و واکنش مناسب را علیه آن بکار خواهیم بست. 

کره شمالی تا سال 2008 میلادی به مدت تقریبا 20 سال در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داشت. دولت 'جورج بوش' رییس جمهوری پیشین آمریکا در تلاش برای مذاکره با کره شمالی درباره برنامه هسته ای اش نام این کشور از چنین فهرستی خارج کرد. 

درگیری لفظی بین واشنگتن و پیونگ یانگ پس از آن آغاز شد که هفته گذشته شرکت سونی پیکچرز اعلام کرد به دلیل تهدید هکرها فیلم 'مصاحبه' را با موضوع ترور رهبر کره شمالی، در روز کریسمس اکران نخواهد کرد. 

واشنگتن مدعی است هکرهای کره شمالی عامل این حملات هستند، اما پیونگ یانگ این ادعا را تکذیب می کند.


نظر شما