شناسهٔ خبر: 27295130 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشارکت بخش خصوصی در حوزه سوآپ فرآورده های نفتی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: امکان مشارکت بخش خصوصی در حوزه سوآپ و صادرات فرآورده‌های نفتی فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

مشارکت بخش خصوصی در حوزه سوآپ فرآورده های نفتیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و سوآپ فرآورده‌های نفتی گفت: همزمان با فراخوان عمومی برای شناسایی شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و سوآپ فرآورده‌های نفتی، امکان مشارکت بخش خصوصی در این حوزه فراهم می شود.

وی در این نشست ، به برخی مزایای سوآپ فرآورده اشاره کرد و افزود: درآمدزایی برای کشور، کمک به حفاظت محیط زیست، حفظ امنیت انرژی و کاهش حوادث جاده‌ای برخی مزایای این حوزه به شمار می رود.

موسوی خواه با اشاره به موازنه مثبت تولید و مصرف فرآورده در کشور اظهار کرد: با توجه به این مهم، سوآپ جزو اولویت‌های راهبردی شرکت نیست، اما شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به منظور توانمندسازی بخش خصوصی علاقه‌مند است با استفاده از تجارب پیشین و ظرفیت‌های قانونی و زیرساخت‌های موجود برای اجرایی شدن این مهم اقدام کند.

در پایان این نشست مقرر شد شرکت‌های متقاضی، پیشنهادهای خود را برای اجرای سوآپ فرآورده‌های نفتی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه دهند و این شرکت با در نظر قرار دادن تجربه‌های گذشته و پیشنهادهای کنونی، فرآیندهای عملیاتی مربوطه را تدوین کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

نظر شما