شناسهٔ خبر: 2726434 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مخالفت چین با انجام حملات سایبری علیه کشورهای ثالث

وزیر خارجه چین مخالفت کشورش را با انجام حملات سایبری علیه کشورهای ثالث با استفاده از تاسیسات داخلی دیگر کشورها اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "وانگ یی" در گفتگوی تلفنی با "جان کری" همتای آمریکایی اعلام کرد که پکن مخالف انواع حملات و تروریسم سایبری و همچنین انجام حملات سایبری علیه کشورهای ثالث با استفاده از تاسیسات داخلی دیگر کشورها است.

در این گفتگوی تلفنی به حملات سایبری مخرب به شرکت سونی پیکچرز اشاره شد اما جان کری در این مکالمه اشاره ای به اتهامات واشنگتن علیه کره شمالی به خاطر این حمله نکرد.

پیامدهای حملات هکرها به شرکت فیلم سازی سونی پیکچرز که یک ماه پیش اتفاق افتاد در نهایت باعث شد که این شرکت در نحوه توزیع و اکران فیلم «مصاحبه» که یک فیلم کمدی و داستان آن طرح ترور رهبر کره شمالی است، تجدید نظر کند.

هکرها در جریان موج اولیه حملات سایبری خود تعدادی از ایمیل ها حاوی جزییات گاه خجالت آوری از مکاتبات و اطلاعات ستاره های بزرگ سینمای آمریکا را به سرقت بردند و افشا کردند اما این حملات سایبری ادامه یافت و در هفته های اخیر هکرها سینماهایی را که قرار بود این فیلم را اکران کنند تهدید کردند.

نظر شما