شناسهٔ خبر: 27226379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

شرایط مجلس برای استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی

صاحب‌خبر -

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شرایطی را برای استخدام معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشخص کردند.
به گزارش ایسنا، طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش یاران نهضت سواد آموزی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس با ۱۵۴ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.
در صورت تایید شورای نگهبان معلمان حق‌التدریسی و پیش دبستانی و آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر در نهضت سواد آموزی با طی کردن یک دوره‌ی آموزشی و قبولی آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش به استخدام این وزارت‌خانه درمی‌آیند.
بر اساس این مصوبه، یک ماده واحده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 15/7/1388 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می گردد:
ماده الحاقی- وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولین قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 3/6/95 را با رعایت موارد ذیل به استخدام درآورد:
۱- کلیه نیروهای حق التدریسی و پیش دبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و بر اساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام درآیند.
۲- آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که در قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند (مشمولین قانون اصلاحی 3/6/95) بعد از شرکت در قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پروش برگزار می‌شود با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یک ساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی نمایند و پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام درآیند.
۳. نحوه آموزش در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش بر اساس آیین نامه اجرایی که حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان استخدامی کشور و نظارت دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، تعیین می‌گردد.
۴. بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی‌های تبدیل وضعیت شده در این قانون، در بودجه سنواتی تامین می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما