شناسهٔ خبر: 27221659 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

شرايط ثبت‌نام در دوره‌هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد

صاحب‌خبر -

 جزئيات شرايط و ضوابط ثبت‌نام براي دوره‌هاي بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در دفترچه راهنماي اين دانشگاه اعلام شد.

متقاضيان پذيرش در اين دوره بايد با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اينترنتي مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد به نشاني www.azmoon.org نسبت به دريافت و مطالعه دفترچه راهنماي اين دوره اقدام کنند.

جزئيات ثبت‌نام

متقاضيان مي‎توانند با پرداخت مبلغ 400 هزار ريال نسبت به خريد کارت اعتباري ثبت‌نام اقدام و با ورود شناسه ثبت نام، رمز ثبت‌نام و کد امنيتي به صفحه ورود اطلاعات وارد شوند.

متقاضيان مي‎توانند نسبت به انتخاب 20 رشته شهر از يک مجموعه و يک نظام آموزشي از ميان رشته شهرهاي ارائه شده در سامانه اقدام کنند.

متقاضياني که تمايل به انتخاب رشته شهر ازنظام هاي آموزشي متفاوت را دارند مي‏توانند مجددا با خريد کارت اينترنتي ثبت‌نام نسبت به انتخاب 20 رشته شهر از نظام آموزشي ديگر اقدام کنند.

داشتن ديپلم کامل نظام قديم متوسطه يا گواهي پايان دوره پيش دانشگاهي نظام جديد متوسطه براي پذيرش در اين دوره الزامي است.

دارندگان ديپلم فني و حرفه‎اي و کاردانش نظام جديد که فاقد مدرک پيش دانشگاهي و يا مدرک کارداني هستند، حق ثبت‌نام در اين دوره را ندارند.

فارغ‎التحصيلان دوره‌هاي کارداني (اعم از پيوسته و ناپيوسته) غيرمشمول مجاز به ثبت‌نام در اين دوره هستند.

براساس مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي عالي برنامه‎ريزي دارندگان مدرک حوزوي مورد تاييد حوزه علميه قم که معادل ديپلم کامل نظام قديم متوسطه است (حداقل لمعتين و اصول) به شرط آنکه مشمول وظيفه عمومي نبوده و همزمان در حوزه علميه تحصيل نکنند، مي‎توانند در رشته‎هاي گروه علوم انساني دانشگاه آزاد ثبت‌نام کنند.

نظر شما