شناسهٔ خبر: 27212474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولد سالانه ۵۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری قزوین

خبرگزاری صداوسیما

سالانه ۵۰۰نوزاد در اولین مرکز درمان ناباروری وابسته به جهاد دانشگاهی در استان قزوین متولد می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در نشست خبری به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تولدسالانه ۵۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری قزوین تاسیس جهاد دانشگاهی همچنین از راه اندازی بانک خون بند ناف رویان خبر داد و گفت: در سال‌های قبل از بند ناف به عنوان یک زباله زیستی یاد می‌شد، اما امروزه به عنوان یک منبع غنی در درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون سرطان از آن استفاده می‌شود.
فرشاد پیله چی با اشاره به خرید تجهیزات غربالگری با هزینه ۵میلیارد تومان افزود: در نظر داریم تمرکز خود را در حوزه بانوان به ویژه درمان سرطان بانوان بیشتر کنیم.
او اضافه کرد: در بحث توسعه زیرساختی جهاد دانشگاهی هم زمینی به متراژ ۱۰هزار مترمربع حوالی نزدیک بیمارستان ولایت فراهم و ساخت آن آغاز شده، اما برای تکمیل، نیازمند اعتبار هستیم.
به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین برای ساخت مجتمع تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی، ۲۰میلیارد تومان و برای تجهیز آن همین میزان اعتبار لازم است.
در حال حاضر ۳دانشگاه، ۵موسسه آموزش عالی، ۴۰مرکز علمی کاربردی، ۲۵پژوهشکده با ۱۴۳دوره آموزش تخصصی کوتاه مدت در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

نظر شما