شناسهٔ خبر: 27203803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بهره‌مندی ۴۴۰ مددجوی کمیته امداد از میز حقوقی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به این که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۴۰ نفر از خدمات میز حقوقی این نهاد استفاده کرده‌اند، از همکاری ۷۳ وکیل و حقوق‌دان با این نهاد خبرداد و گفت: ۷۱۵ مورد مشاوره، ۴۰ مورد دادخواست، ۲۱۰ مورد شکایات کیفری و حقوقی از طریق حوزه حقوقی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

م

به گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان دوشنبه، 15 مرداد در جمع خبرنگاران در ارائه گزارش عملکرد حوزه حقوقی کمیته امداد، گفت: ارائه خدمات حقوقی، قضایی و مشاوره‌های حقوقی یکی‌از راه‌های آگاه‌سازی اجتماعی و احقاق حقوق مددجویان است.
وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۱۵ مشاوره حقوقی به‌صورت رایگان به مددجویان این نهاد ارائه‌ شده است.
محمدی‎فارسانی در رابطه‌با خدمات ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان، گفت: ۷۱۵ مورد مشاوره، ۴۰ مورد دادخواست، ۲۱۰ مورد شکایات کیفری و حقوقی از طریق حوزه حقوقی این استان تنظیم، پیگیری و نسبت به احقاق حقوق قانونی آن‌ها اقدام شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان لرستان بابیان این‌که یکی‌از خدمات کمیته امداد ایجاد میز خدمت حقوقی باهدف تسهیل در ارائه خدمات و توانمندسازی مددجویان تحت‌حمایت است، اضافه کرد: مددجویان می‌توانند با مراجعه به میز خدمت حقوقی از مشاوره و راهنمایی حقوقی در تمام زمینه‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.
محمدی با اشاره به این‌‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۴۰ نفر از خدمات میز حقوقی این نهاد استفاده کرده‌اند، ادامه داد: ۷۳ وکیل و حقوق‌دان نیکوکار با این نهاد همکاری دارند.
وی گفت: پیگیری مراحل رسیدگی و تنظیم لایحه قانونی پرونده‌های قضایی و حقوقی مددجویان از طریق وکلای نیکوکار تا صدور رأی قطعی به‌صورت رایگان انجام می‌گردد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان به برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی ویژه مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: ۲۱ دوره آموزشی در زمینه‌های آموزش مسائل مختلف حقوقی و قضایی با رویکرد آگاه‌سازی، ارتقای سطح دانش حقوقی، آشنایی با حقوق خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

انتهای پیام

نظر شما