شناسهٔ خبر: 2719065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اوباما در مصاحبه با «سی ان ان» مدعی شد

«برنامه هسته ای ایران» برای اولین بار در نزدیک به یک دهه، متوقف شده است/ رد پیشنهاد همکاری با کره‎شمالی در مورد حمله سایبری به «سونی پیکچرز»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» بار دیگر مدعی شد که در طول یک سال و نیمی که از مذاکرات هسته‌ای می‌گذرد، پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران برای اولین بار در نزدیک به یک دهه، متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» ؛ و به نقل از خبرگزاری «سی ان ان» ،«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه بار دیگر گفت واشنگتن توانسته در مذاکرات هسته‌ای با ایران، پیشرفت برنامه ایران را به مدت یک سال و نیم، متوقف کند. 

 

«اوباما» در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» در بخشی از مصاحبه  خود در رابطه با انتقاداتی که از راهبردی وی در قبال ایران و روسیه مطرح می‌شود، گفت: «در طول یک سال و نیمی که از مذاکرات هسته‌ای می‌گذرد، پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران برای اولین بار در نزدیک به یک دهه، متوقف شده است.» 

 

وی افزود: «این امری است که سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تائید کرده است. حتی منتقدان من، از جمله اسرائیلی‌ها، «نتانیاهو» هم به آن اذعان دارند.»

 

«باراک اوباما» همچنین  در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» با اشاره به حملات اخیر سایبری به شرکت «سونی‌پیکچرز» تصریح کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند با اینگونه حملات آنها را مرعوب کند.

 

شرکت پخش و تولید رسانه‌ای «سونی پیکچرز» چندی پیش اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است و روز ۲۸ آذرماه آمریکا رسما اعلام کرد که حکومت کره شمالی پشت حملات اینترنتی اخیر به کمپانی سونی پیکچرز و هک شدن اسناد و ایمیل‌های این شرکت قرار دارد اما کره شمالی این اتهام را رد کرده و می‌گوید پیونگ‌یانگ حاضر است در این مورد تحقیقات مشترکی با آمریکا انجام دهد. 

 

هفته گذشته شرکت سونی پیکچرز اعلام کرد اکران کمدی «مصاحبه» که داستانی طنزآلود در مورد قتل فرضی «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی، را به دلیل دریافت تهدیدات امنیتی جدی، لغو کرده است.

 

علیرغم آنکه کره شمالی با آمریکا اعلام همکاری کرده است تا زمینه این حمله سایبری تحقیقات صورت گیرد، اما «اوباما» در مصاحبه خود گفت که حمله سایبری کره شمالی به «سونی پیکچرز» را «اقدام جنگ‌طلبانه» نمی‌داند بلکه آن را یک «خرابکاری سایبری» می‌داند.

 

 

نظر شما