شناسهٔ خبر: 27122996 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بخش قابل توجه رشد اقتصادی در صنایع خلاق است

«سیدعباس صالحی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور متوسط 7 درصد رشد را در صنایع خلاق داریم مثل صنعت سینما که حوزه اقتصاد خلاق کشورها را

صاحب‌خبر - «سیدعباس صالحی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور متوسط 7 درصد رشد را در صنایع خلاق داریم مثل صنعت سینما که حوزه اقتصاد خلاق کشورها را تشکیل می دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر گرچه یک فضای نرم افزاری است اما در فضای اقتصاد هر کشور، نقش قابل توجهی دارد.
صالحی گفت : اگر بخواهیم به حوزه معرفی ایران در فضای جهانی بپردازیم، فرهنگ و هنر زیر ساخت این معرفی و ارتباطات است.
وی افزود: بخش قابل توجهی از توسعه بر عهده فرهنگ و هنر در بخش های مختلف است و اقتصاد ارتباطی ایران با جهان می توان در بستر فرهنگ و هنر ایران حرکت کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایرانیان را از گذشته با فرهنگ و هنر می شناسند و امروز هم برای شناخت ما تنها از مسیر فرهنگ و هنر است که می توان یک تعریف درست تری از کشور ارائه کرد.
صالحی ادامه داد: دیپلماسی روابط خارجی صرفا دیپلماسی رسمی نیست و بخش مهمی از دیپلماسی فرهنگی و هنری می تواند این دیپلماسی رسمی را حمایت کند.
صالحی تصریح کرد: توسعه یک امر همه جانبه به حساب می آید و بخشی مهمی از آن توسعه هویت و روح انسانی است اگر روح و هویت انسانی همراه با بخش های دیگر توسعه پیدا نکند توسعه همه جانبه اتفاق نمی افتد.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر 2 روزه خود علاوه بر حضور در نشست های مختلف در زاهدان، در دیگر شهرستان های سیستان و بلوچستان نیز شرکت می کند.
3042**6081/1042
انتهای پیام

نظر شما