شناسهٔ خبر: 27076147 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نتایج آزمون سراسری 97 دانشگاه ها اعلام شد

پسران پیشتاز رتبه های برتر در کنکور امسال

با اعلام اسامی بهترین‌های کنکور 97 پرونده کنکور دانشگاه‌های کشور به نیمه راه رسید.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /براین اساس، امسال داوطلبان شهرستانی‌ پیشتاز نفرات برتر کنکور هستند. از سوی دیگر پسران، با اکثریت قاطع رتبه‌های برتر گروه‌های ریاضی، تجربی و زبان‌های خارجه هستند. یعنی در گروه آزمایشی ریاضی از 10 نفر اول برگزیده، 9 نفر پسر هستند. همچنین در گروه علوم تجربی نیز از بین 10 نفر اول، فقط دو دختر حضور دارد. در گروه زبان‌های خارجه هم از سه نفر اول دو نفر پسر بودند. این درحالی است که طبق آمارهای سازمان سنجش دختران همچنان پیشتاز رقابت‌های کنکور به طور عمومی هستند.

به‌گزارش خبرنگار «ایران»، بر اساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور در آزمون سراسری سال ۹۷ جمعاً تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ داوطلب در ۴۹۷ حوزه امتحانی داخل و ۲۵ حوزه امتحانی خارج از کشور شرکت کردند و این آزمون بدون هیچ مشکل با سلامت و امنیت کامل در تمامی حوزه‌های امتحانی برگزار شد.
ابراهیم خدایی از افزایش ۱۹ هزار نفری ظرفیت پذیرش در کنکور ۹۷ خبر داد و گفت: به‌طور کلی ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۹ نفر افزایش یافته است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه ۴۶۷ هزار نفر برای پذیرش در دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز شدند، اضافه کرد: ۱۲۹ هزار نفر از این افراد در دوره روزانه و ۳۰ هزار نفر در نوبت شبانه پذیرفته خواهند شد. در مجموع حدود ۱۶۰ هزار داوطلب در این دوره‌ها پذیرش می‌شوند که اسامی چهار برابر این ظرفیت اعلام شد. وضعیت پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه از ۱۱ درصد سال گذشته به ۱۸ درصد و در نوبت دوم نیز از ۴۰ درصد سال گذشته به ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.
وی اظهارکرد: در کنکور امسال افزایش پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است، در واقع سال گذشته این دانشگاه تعداد ۱۰ هزار نفر دانشجو پذیرش کرد که این آمار به تعداد ۲۵ هزار نفر افزایش یافته است.
انتشار دفترچه‌ انتخاب رشته کنکور از امروز
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه انتشار دفترچه‌های انتخاب رشته آزمون سراسری از دیروز روی سایت سازمان سنجش آموزش قرار گرفته است، گفت: پرینت کاغذی این دفترچه‌ها از امروز از طریق باجه‌های روزنامه فروشی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و همچنین ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته (اطلاعات، نحوه و چگونگی انتخاب رشته) ‌از روز شنبه ۱۳ مرداد روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
خدایی در خصوص اعمال تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور امسال نیز گفت: اگرچه در اجرای این قانون یکسری نقاط قوت و ضعفی وجود دارد و عده‌ای از افراد متضرر و عده‌ای دیگر منتفع می‌شوند، اما هنوز تصمیم جدیدی برای تغییر این مصوبه گرفته نشده و اگر قرار باشد تغییر جدیدی اتفاق بیفتد، باید این مصوبه در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورد بحث قرار بگیرد.
خدایی همچنین شانس قبولی در کنکور امسال را بالای ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: این شانس در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۱۷۶درصد، در علوم تجربی ۳۰ و در علوم انسانی ۱۶۴ درصد در مقایسه با تعداد شرکت کنندگان است.
 

نظر شما