شناسهٔ خبر: 27059775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شرایط تجاری بین ایران و لبنان تسهیل می شود

به گزارش ایرنا، محمد حسین سجاد نژاد روز سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان البرز در کرج با اشاره به سابقه بیش از یک‌ قرن تعامل و روابط سیاسی،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمد حسین سجاد نژاد روز سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان البرز در کرج با اشاره به سابقه بیش از یک‌ قرن تعامل و روابط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و لبنان ضرورت معرفی توانایی های تولیدی ، صنعتی و خدماتی ایران با هدف گسترش توسعه روابط تجاری و اقتصادی با لبنان را ضروری دانست.

وی با بیان اینکه تجار و بازرگانان لبنانی اطلاعات کافی از توانمندی های تولیدی و صنعتی ایران ندارند ، گفت: برهمین اساس، تشکیل نشست های متعدد با تجار لبنانی و معرفی کالاهای تولیدی ایران در دستور کار قرار گرفته است.
سجاد نژاد با بیان اینکه بازار لبنان موقعیت مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی دارد، افزود: با توجه به
توانمندی های تولیدی کشورمان، این بازار فرصتی برای صادرات محصولات ایران به لبنان است.
وی اظهار کرد: پیش نویس تسهیل در روابط اقتصادی و موافقتنامه تجاری بین 2 کشور امضا شده و ما در حال پیگیری هستیم تا فهرست کالاهای ایرانی برای صادرات به لبنان تهیه ، تدوین و عملیاتی شود.
وی گفت: بر اساس این موافقتنامه مجموعه ای از اقلام و کالاها از پرداخت عوارض گمرکی معاف و مشمول تخفیف خواهند شد که این اقدام قطعا گسترش حضور در بازار های دوطرف را درپی خواهد داشت.
رایزن اقتصادی ایران در لبنان در بازدید از نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی صنعتی استان البرز، تنوع محصولات را تحسین برانگیز دانست و افزود: برای معرفی این محصولات به کشور لبنان اقدام لازم انجام خواهد شد.
استان البرز بیش از 3 هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی دارد که بخشی از محصولات این صنایع ، صادراتی است.
7411/ 6155
انتهای پیام

نظر شما