شناسهٔ خبر: 2703698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شیخ‌الاسلام تشریح کرد:

تبعات تصویب پیش‌نویس قطعنامه «حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود»

گروه سیاسی: حسین شیخ‌الاسلام درباره رأی مثبت ۱۸۰ کشور به پیش‌نویس قطعنامه‌ «حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت‌ خود» گفت: شاید این اقدام قدم مثبتی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل بود، اما نباید فراموش کنیم همین مجمع عمومی بزرگ‌ترین ظلم تاریخی را در حق ملت فلسطین با صدور قطعنامه «تقسیم» انجام داد.

صاحب‌خبر -

در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، 180 کشور پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با عنوان «حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت‌ خود» تصویب کردند. همچنین در روزهای اخیر تعداد کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت شناختند به 135 رسید و از طرفی مقامات فلسطینی قصد دارند تا پیش از پایان سال جاری میلادی (حدود دو هفته دیگر) پیش‌نویس طرحی را در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای بگذارند که در آن از اسرائیل خواسته شده تا نوامبر سال ۲۰۱۶ از مناطق اشغالی عقب‌نشینی کند.

آغاز رسمی شدن ظلم تاریخی به ملت فلسطین با صدور قطعنامه تقسیم بود

حسین شیخ‌الاسلام، دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ابعاد و آثار مثبت و منفی این فضای ایجاد شده در سطح جهانی و اقدام مجمع عمومی سازمان ملل در آینده سرزمین فلسطین گفت: شاید این اقدام  قدم مثبتی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل بود.

وی افزود: ولی نباید فراموش کنیم همین مجمع عمومی سازمان ملل بزرگترین ظلم تاریخی را در حق ملت فلسطین تحت فشار قدرت‌های استکباری با صدور قطعنامه «تقسیم» انجام داد و رأی به تقسیم فلسطین داد.

شیخ‌الاسلام اظهار کرد: یعنی بیش از 50 درصد سرزمین آبا و اجدادی ملت فلسطین را به صهیونیست‌ها واگذار کرد. از آن زمان تا به حال این همه ظلمی که به ملت فلسطین وارد شده است در اثر صدور همین قطعنامه بوده است.

قطعنامه اخیر فراموش کردن ظلم‌های تاریخی به ملت فلسطین است

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین عنوان کرد: اگر در قطعنامه تقسیم، که اساسا ظالمانه بود، حدود 45 درصد سرزمین فلسطین به فلسطینی‌ها داده شد اما الان با این قطعنامه می‌خواهند قسمتی از آن 45 درصد را به فلسطینی‌ها بدهند.

وی تأکید کرد: قطعنامه تقسیم ظالمانه بود، آنچه از زمان صدور آن قطعنامه تا به امروز بر ملت فلسطین گذشته ظالمانه است و قطعنامه اخیر هم فراموش کردن آن ظلم‌هاست. ولی در شرایط کنونی دستاوردی است که فلسطینی‌ها در اثر پایداری و مقاومت خودشان در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه و خیزش جدید در کرانه باختری به دست آورده‌اند.

تصویب این پیش‌نویس نتیجه مقاومت غزه و خیزش کرانه باختری بود، نه سازش

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس تصریح کرد: استکبار جهانی از آنجا که می‌ترسد با خیزش جدید در کرانه باختری و پیوستن آن به مقاومت غزه نسخه کل رژیم صهیونیستی پیچیده شود، لذا برای آرام کردن فضا، می‌خواهد از طریق جناح سازشکار این امر را القا کند که از راه سازش و کوتاه آمدن می‌توان به نتایجی دست یافت.

وی ادامه داد: در حالی که تصویب پیش‌نویس قطعنامه جدید نتیجه مبارزات مردم غزه بود که اگر نبود همین نیز شدنی نبود. به هر صورت راه ملت فلسطین، راه مقاومت و ادامه ایستادگی است.

شیخ‌الاسلام درباره رأی مثبت برخی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به پیش‌نویس این قطعنامه گفت: می‌توان رأی مثبت به این پیش‌نویس به ویژه از سوی برخی کشورهای اروپایی را، توبه‌نامه‌ای از پشتیبانی از اسرائیل و ظلم‌های تاریخی این رژیم به ملت فلسطین تعبیر کرد.

با وجود صدور پیش‌نویس، آرمان «نهر تا بحر» فراموش نخواهد شد

شیخ‌الاسلام درباره بعد پنهانی صدور این قطعنامه در وادار ساختن ملت فلسطین به فراموشی آرمان « از نهر تا بحر» و رها کردن مسیر مقاومت گفت: راه حل اصلی «نهر تا بحر» است و فلسطینیان مبارز هم این مسئله را فراموش نمی‌کنند.

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار کرد: البته همه تلاش قدرت‌های جهانی این است که این مسئله و آرمان فراموش شود. روش و راهکار همان است که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بیان کردند و پایداری که در مقاومت فلسطین می‌بینیم، توانایی موشکی و تونلی که در میان گروه‌های مبارز فلسطینی ایجاد شده است و روش‌های پیشرفته مبارزه‌ای که تا به امروز کسب کرده‌اند نشان می‌دهد که راه درست در مسئله فلسطین، مقاومت و ایستادگی است.

نظر شما