شناسهٔ خبر: 26873386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین خبرها از زمین لرزه 5/9 ریشتری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه: طبق آخرین آمار شمار مصدومان زلزله بعدازظهر امروز ثلاث باباجانی استان کرمانشاه به بیش از 280 تن رسیده که بیشتر آنها سرپایی درمان شده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
استاندارد کرمانشاه گفت گفت: بر اثر زلزله بعد از ظهر که کانون آن تازه آباد ثلاث  باباجانی بود، 54 واحد مسکونی شهری به صورت صد در صد تخریب شدند و میزان خسارت و تخریب منازل روستایی هنوز در دست بررسی است.
 
بازوند افزود: بر اساس برآورد اولیه برخی از روستاهای مناطق زلزله زده بین 40 تا صد در صد دچار خسارت شده اند.
 
به گفته استاندار کرمانشاه 25 اکیپ ارزیاب بنیاد مسکن در شهرها وروستاهای زلزله زده مستقر هستند تا میزان دقیق خسارت وارده را برآورد کنند.
 
بازوند همچنین گفت : برای اسکان موقتی زلزله زدگان نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است. به گفته استاندار کرمانشاه، برق شهر و روستا بلافاصله وصل شده است فقط 7 روستا هنوز برق وصل نشده است.  
 
تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده و همه نیروهای اورژانس در منطقه آماده باش هستند.
 
بازوند افزود: در شهرستان جوانرود نیز تعدادی مصدوم داشتیم. در این شهرستان تخریب ها در روستاها زیاد بوده است.

سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور نیز در ارتباط تلفنی گفت: یازده پس لرزه بالای 3 ریشتر بعد از زلزله 5/9 ریشتری احساس شده است.
 
سلیمی افزود: 254 تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده اند. 72 مصدوم شده اند که 4 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند. او افزود:  پیش بینی می شود تعداد مصدومین بیش از این نباشد.
 
امروز زمین لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «تازه آباد» را به لرزه درآورد، این زلزله در ساعت 14.37 و در 8 کیلومتری زمین رخ داد.
 
قدرت این زلزله به حدی بود که در استان‌‌های آذربایجان غربی نیز حس شده است.
 
تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده و همه نیروهای اورژانس در منطقه آماده باش هستند. تاکنون 37 پس لرزه ثبت شده است.
 

نظر شما