شناسهٔ خبر: 26838844 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حاصل ۵۰ سال فعالیتم در عرصه موسیقی را روی صحنه می‌برم

موزیسین برجسته کشورمان گفت: بی‌صبرانه در انتظار دیدار مردم و روی صحنه بردن نتیجه ۵۰ سال کار در عرصه موسیقی هستم.

صاحب‌خبر -

حاصل ۵۰ سال فعالیتم در عرصه موسیقی را روی صحنه می‌برمبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد فخرالدینی در نخستین اظهاراتش درباره کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» که در تالار وحدت اجرا خواهد شد، گفت: چندی پیش از اجرا‌های ارکستر فرهنگ و هنر که وابسته به مرکز علم و کاربردی واحد ۴۶ تهران است، دیدن کردم. اجرای نخست شان با هنرمند خوب آذربایجانی «رامیز قلی‌اف» و اجرای بعدی نیز با محمد معتمدی بود. این ارکستر به وسیله شهرام توکلی و علی اکبر قربانی هدایت و سرکار خانم «سوسن تقی‌پور» مدیریت آنرا بر عهده داشت. دوستان خوبم آقای قربانی و توکلی خواهان همکاری من با ارکستر بودند و خانم تقی پور هم امکاناتی را فراهم آوردند تا من بتوانم با ارکستر فرهنگ و هنر همکاری کنم.

فخرالدینی درباره جزئیات بیشتر این کنسرت گفت: آثاری، چون «سوئیت همایون» که آن را پنجاه سال پیش ساختم، به عنوان قطعه نخست در این کنسرت اجرا خواهیم کرد. قطعه دوم اثری‌ است تحت عنوان «برای دخترم» که به یاد دختری که در سال‌های دور از دست دادمش، ساخته‌ام. شعر این اثر از فریدون مشیری است که آن را برای دختر خودش «بهار مشیری» سروده بود. این اثر را در سال ۵۳ تولید کردم. قطعه موج با شعری از فریدون مشیری، سوئیت ساوالان، سوئیت ابن سینا، آهنگ اشتیاق با شعری از فریدون مشیری و «درد گنگ» با شعری از ابتهاج، به یاد جوانی، خلیج فارس، بهار می‌شود، سرود بهار و... از دیگر آثاری است که قرار است در این کنسرت اجرا شود.

این هنرمند با سابقه در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: امیدوارم که برنامه جامع و خوبی باشد. بعد از چند سال وقفه روی صحنه می‌آیم و امیدوارم هنردوستان بیایند و این برنامه را ببینید و می‌دانم که قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت. ارکستر و گروه با شور و اشتیاق مشغول تمرین‌ هستند و امیدوارم اجرای خوبی از آب دربیاید. این کنسرت نتیجه ۵۰ سال فعالیت من در حوزه موسیقی است. مشتاقانه در انتظار دیدار مردم هستم.

گفتنی‌ است؛ کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر ۱۱ و ۱۲ مرداد با حضور «فرهاد فخرالدینی» به عنوان رهبر مهمان ارکستر در تالار وحدت برگزار خواهد شد. وحید تاج و مجتبی عسکری به عنوان خواننده در این کنسرت حضور دارند و شهرام توکلی و علی اکبر قربانی نیز رهبران ثابت این ارکستر هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما