شناسهٔ خبر: 26821539 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

وعده وزیر جهاد درباره متعادل‌سازی قیمت مرغ و شیر

وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت شیر و گوشت مرغ گفت: موضوع منطقی و متعادل کردن قیمت این محصولات در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، محمود حجتی بعد از ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان نایین اظهار کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی پشتیبانی همه‌جانبه از کشاورزان در تأمین نهاده‌های تولید به ویژه انواع نهاده کود است؛ میزان کود‌های مورد نیاز بر اساس توصیه‌های معاونت تخصصی تأمین و تدارک می‌شود و تلاش شده تا قیمت این نهاده‌ها افزایش نداشته باشند.

وی در خصوص حوادث و بلایای طبیعی افزود: اگرچه بخش کشاورزی از پیامد‌ها و آثار این حوادث متأثر می‌شود، ولی مسؤولیت امور مربوط به پرداخت خسارت‌ها و... بر عهده وزارت کشور و ستاد بحران است؛ در سطوح شهرستان‌ها، فرمانداران مسؤول رسیدگی هستند و همکاران جهاد کشاورزی مسؤولیت ارزیابی و تعیین خسارت را برعهده دارند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صندوق بیمه کشاورزی نیز برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی، آفات و بیماری‌های عمومی تشکیل شده و مسؤولیت پرداخت خسارت‌دیدگان بیمه‌شده با این صندوق است؛ اگرچه منابع اعتباری صندوق برای پرداخت خسارات وارده کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان‌های پشتیبان بازار نظیر شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی با خرید مازاد تولید به روش‌های حمایتی، توافقی و تضمینی از تولیدکنندگان به دنبال حمایت و جلوگیری از زیان بیشتر به آنان است.

حجتی درباره قیمت شیر و گوشت مرغ اذعان داشت: موضوع منطقی و متعادل کردن قیمت این محصولات در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: ایجاد زنجیره‌های تولید در محصولات کشاورزی که بتواند منافع همه حلقه‌های زنجیره را تأمین کند، می‌تواند به پایداری تولید، حذف واسطه‌های غیر ضرور و غیر منصف، تأمین همه نیاز‌ها و نهاده‌های تولید و همچنین تولید محصولات متناسب با نیاز بازار بیانجامد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تشکیل چنین زنجیره‌هایی باید توسط تولیدکنندگان دنبال شود و وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل این زنجیره‌ها حمایت می‌کند.

وی با بیان این که برای احیا و بازسازی قنات‌ها در کنار حمایت‌های دولتی، نیاز است که همانند گذشتگان و نیاکان خود، مردم را مشارکت دهیم، ابراز داشت: توسعه گلخانه‌ها در مناطقی همانند شهرستان نایین باید با سرعت و جدیت دنبال شود؛ کشت و زرع در فضای باز در اقلیم‌هایی همانند نایین باید در گلخانه انجام شود.

نظر شما