شناسهٔ خبر: 26768657 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

آیت الله حجتی کرمانی: نظر علم الهدی در باره موسیقی با دیدگاه رهبری صد در صد مخالف است

وقتی دیدم آقا نشسته و این افراد هم دورش هستند، هیچ یادم نمی‌رود که گفتم چشمم روشن آقا. نشستیم و این‌ها شروع به نوازندگی کردند و یک ساعتی آهنگ‌ها مختلفی را نواختند و سپس ایشان اظهارنظر کرد. منظورم این است که در موضوع موسیقی بسیار وارد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ حجتی کرمانی خاطره جالبی دارد از زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای جمعی از نوازنده‌ها را در نمازخانه ریاست‌جمهوری را جمع کرده و آنها با سازهای خود آمدند. او نقل می‌کند: آقا هم موسیقی‌دان، هم شاعر، هم ادیب و هم رمان‌خوان هستند. در شناخت موسیقی هم ایشان مشهور است. یک مرتبه اهالی موسیقی وزارت ارشاد را به نمازخانه ریاست جمهوری دعوت کردند. من را هم دعوت کردند و دستور داده بودند که فقط ساز باشد و آواز نباشد که ایشان سازها را نقد کند و ببیند اینها بلد هستند ساز بنوازند یا خیر. تنبور،‌ تنبک، ویولن و… آنجا بود. من سرم نمی‌شد الان هم سرم نمی‌شود. من وقتی وارد شدم همان ذهنیتی را داشتم که ما طلبه‌ها داشتیم و همه چیز را حرام می‌دانستیم. از تنبک و ویولون بدمان می‌آمد و فعل حرام می‌دانستیم. وقتی دیدم آقا نشسته و این افراد هم دورش هستند، هیچ یادم نمی‌رود که گفتم چشمم روشن آقا. نشستیم و این‌ها شروع به نوازندگی کردند و یک ساعتی آهنگ‌ها مختلفی را نواختند و سپس ایشان اظهارنظر کرد. منظورم این است که در موضوع موسیقی بسیار وارد هستند.

حجتی کرمانی در پاسخ به این سوال که:”با این خاطرات پس چرا کسانی مانند آیت الله علم الهدی  اجازه نمی‌دهند در شهری که مقام معظم رهبری به دنیا آمده اند هیچگونه کنسرتی برگزار شود. اظهارنظرهای اینگونه افراد با سبک اندیشه‌ای ایشان ارتباطی دارد؟ ” پاسخ می دهد: کاملا مخالف نظرات ایشان است صددرصد مخالف است. آیت الله خامنه‌ایِ هنرمندِ موسیقی‌شناسِ ادیبِ شاعر اکنون وجود دارد اما مردم این شخصیت را نمی‌بینند چون اطرافیان ایشان نمود دیگری را جلوه می‌دهند. منتقدان ایشان نیز خیلی تقصیر دارند و خیلی به ایشان ظلم می‌کنند./خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما