شناسهٔ خبر: 26747994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندهان ارشد نظامی ایران و پاکستان دیدار کردند

اسلام آباد - ایرنا - رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ارتش پاکستان در دیدار دوجانبه در خصوص گسترش امنیت منطقه ای، امنیت مرزی و همکاری دفاعی گفت و گو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرلشکر 'محمد باقری' رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نخستین برنامه سفر خود به پاکستان، با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، موضوعات مربوط به منافع دوجانبه، گسترش امنیت منطقه ای، توسعه همکاری های دفاعی و مدیریت مرزی پاکستان و ایران مورد گفت و گو وتبادل نظر قرار گرفت.
فرمانده ارتش پاکستان(COAS )در این دیدار بر ارتقای همکاری نظامی دو کشور و نیروهای نیروی مسلح ایران و پاکستان تاکید کرد.
ژنرال 'قمر جاوید باجوا' افزود:همکاری ایران و پاکستان، بر صلح و امنیت در منطقه تاثیر مثبت می گذارد.
سرلشکر 'محمد باقری' رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات اخیر تروریستی در پاکستان، بر لزوم همکاری دوجانبه در راستای گسترش روابط دوجانبه به ویژهخ زمینه دفاعی و آموزش نیروها تاکید کرد.
سرلشکر محمد باقری و جمعی از مقام های عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران دیروز یکشنبه به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شدند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر با فرمانده ارتش پاکستان، 'ممنون حسین' رییس جمهوری، مسئولان وزارت امور خارجه و دیگر مقامات نظامی این کشور دیدار می کند.
وی قرار است در این دیدارها در خصوص توسعه همکاری ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام آباد، گسترش همکاری های مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم گفت و گو کرده و تحولات منطقه ای و جهان اسلام نیز در این دیدارها بررسی می شود.
همچنین ارزیابی توافقات دفاعی ایران و پاکستان در سفر آبان ماه 96 فرمانده ارتش پاکستان به تهران از دیگر محورهای گفت وگوی سردار سرلشکر باقری با قمر جاوید باجوا عنوان شده است.
بر همین اساس کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام، سفرهیات عالی رتبه ستاد کل نیروهای مسلح به پاکستان را بسیار مهم ارزیابی می کنند.
آساق**6125**1337

نظر شما