شناسهٔ خبر: 26722040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع موانع پروازي باند 34 فرودگاه ساری

مديرکل فرودگاه‎هاي مازندران از رفع بخشي از موانع پروازي باند 34 فرودگاه ساری و افزايش ايمني نشست و برخاست هواپيما در اين فرودگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سعداله وطن خواه گفت: دکل‎های برق انتهای باند 34 فرودگاه ساری که از سال 1348 نصب شده بود , به دلیل ارتفاع زیاد و موجب به خطر افتادن ایمنی هواپیماها در زمان نشست و برخاست شده بود .

وی ادامه داد :  در سال 95 در جلسه‎ای با حضور اعضای کمیسیون عمران ، وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر، مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار مازندران مقرر شد که وزارت نیرو این دکل‎ها را با هزینه خود که چیزی در حدود 14 تا 15 میلیارد تومان می‎شد، کوتاه کند.

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران  گفت :  سرانجام این طرح در روز 19 تیر 97 توسط شرکت توانیر انجام شد به طوری که این سه دکل 52 متری با 9 دکل 24 متری جابجا شدند و آن محدودیت 900 متری برطرف شد و دوباره در باند به آستانه قبلی بازگشتیم.

وطن خواه در مورد امکان رفع تمامی محدودیت‎های حاصل از وجود دکل‎های برق گفت: اگر بخواهیم موانع پروازی را به صفر برسانیم و از تمام طول باند استفاده کنیم با توجه به گسترده بودن شبکه توزیع برق و هزینه‎های بسیار بالای جابجایی، این کار بسیار دشواری است. برای رفع همین موانع جدید هم مذاکرات بسیار زیادی داشتیم تا به نتیجه برسیم.

نظر شما