شناسهٔ خبر: 26683004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه: دستاورد ائتلاف آمریکایی فقط کشتار بیگناهان بوده است

دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه در نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: ائتلاف غیر قانونی آمریکا فقط در کشتار بیگناهان و تخریب زیربناهای سوریه موفق بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه سوریه روز جمعه در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل کشتار شهروندان سوری ساکن دو شهرک الباغوز فوقانی و السوسه از توابع شهر البوکمال را محکوم کرد.
در این دو نامه آمده است که چنین جنایتی را باهیچ بهانه و دلیلی نمی توان توجیه کرد و هدف از این بمباران اعمال فشار بر مردمی است که با ورود نیروهای دمکراتیک به مناطق زندگی خود مخالفت کردند.
این ائتلاف فقط توانسته است ملت بیگناه سوریه را قتل عام کند و زیرساخت های کشور در طول ساحل فرات از جمله پل ها، مدارس، تاسیسات پمپاژ آب، ایستگاه های تولید و انتقال برق را نابود کند.شهر رقه نشانه آشکار وحشیانه آمریکا و کشورهای غربی هم پیمان آن است.
سوریه بار دیگر از برخی کشورهای عضو این ائتلاف که هنوز مقدار کمی انسانیت دارند می خواهد فوری از این ائتلاف خارج شوند و به واشنگتن، پاریس و لندن اجازه ندهند جامعه جهانی را درباره اهداف واقعی خود و تسلط بر کشورهای منطقه فریب دهند.
وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل خواست از امنیت و صلح بین المللی دفاع کند و با شفافیت و بی طرفی به وظایف خود عمل کند و در دام سیاست های امریکایی، اسراییلی و غربی که اعتبار خود را از دست داده اند و در محافل افکار عمومی جهان مورد تمسخر قرار گرفته اند سقوط نکند.
جنگنده های ائتلاف، بامداد امروز مناطق 'الباغوز فوقانی' و 'السوسة' واقع در حومه البوکمال در استان دیرالزور را بمباران کردند که بر اثر آن 30 غیر نظامی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند که در بین آنان زن و کودک بودند.
خاورم**8005**3404

نظر شما