شناسهٔ خبر: 26629041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گشوده شدن جبهه های جدید جنگ برای تضعیف ارتش سوریه

دمشق- ایرنا- گروه های تروریستی به ویژه تحریرالشام (جبهه النصره) برای جلوگیری و تحت فشار قرار دادن پیشروی های ارتش و نیروهای مسلح سوریه در جنوب این کشور، جبهه های جدیدی در مناطق مرکزی و شمالی سوریه باز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیروزی های اخیر ارتش سوریه و شکست خطوط دفاعی تروریست‌ها در استان درعا و کنترل گذرگاه مهم و راهبردی نصیب هم مرز با اردن، سبب شده گروه های تروریستی به ویژه تحریرالشام برای دوری از شکست های پی در پی در جنوب این کشور، جبهه های دیگری را فعال کنند.
تروریست ها بارها با حمایت و نظارت آمریکا و متحدانش در سوریه در تلاش برای تشکیل جبهه های جدیدی هستند تا بتوانند فشارها را علیه گروه های تروریستی و همپیمان خود در استان درعا هم مرز با جولان اشغالی کاهش دهند.
گروه تروریستی تحریرالشام برای حمایت از این گروه ها سه روز قبل در بیانیه ای از آغاز حملات خود به مواضع ارتش سوریه در شمال این کشور خبر داد.
فرماندهی بخش جنوبی گروه تروریستی تحریرالشام در بیانیه خود از ساکنان مناطق شمال استان حماه خواسته بود، شهرها و روستاهای خود را ترک کنند.
تحریرالشام از همه گروه های تروریستی و مسلح در شمال سوریه خواست با حمله به مواضع ارتش سوریه همه جبهه ها را فعال کنند.
آخرین بار شب گذشته گروه تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره) و تروریست های همپیمان آنها به مواضع ارتش سوریه در شمال استان لاذقیه حمله کردند.
این حمله در محور روستای'نواره' در شمال استان لاذقیه بود که پس از چند ساعت دفع شده است.
ارتش و نیروهای مسلح سوریه بارها حمله گروه تروریستی جبهه النصره به مواضع خود در مناطق مختلف این کشور به ویژه شمال استان لاذقیه را دفع کردند.
گروه های تروریستی همزمان با عملیات ارتش سوریه در جنوب کشور در سه روز گذشته نیز به مواضع ارتش در شهرک های تل بزام و صوران در استان حماه حمله کردند.
این حملات که با هدف کاهش فشار بر تروریست های استان درعا انجام می شود، پس از چند ساعت درگیری دفع شد.
تروریست ها در این حمله نیز از نفوذ به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه و تغییر نقشه تسلط میدانی منطقه ناکام ماندند.
هم اینک ارتش و نیروهای مسلح سوریه به طور کامل شرق استان درعا را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند که آخرین آن تسلط بر گذرگاه مرزی نصیب هم مرز با اردن است.
در چند روز گذشته با شدت گرفتن عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق جنوبی این کشور و پس از تسلیم شماری از تروریست ها، برخی گروه ها به باقیمانده های گروه تروریستی 'داعش' در جنوب غرب سوریه پیوستند.
غرب استان درعا که بخشی از آن هم مرز با جولان اشغالی است هنوز از وجود تروریست ها پاکسازی نشده و در این مناطق بیشتر گروه تروریستی تحریر الشام(جبهه النصره) و بخشی نیز تروریست های داعشی مستقر هستند.
گروه تروریستی دیگری در جنوب غرب استان درعا به نام جیش خالد بن ولید وجود دارد که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است و از زیر مجموعه های آن به شمار می رود.
این گروه نیز مانند همه گروه های تروریستی در منطقه ای کوچک به نام حوض یرموک در استان درعا حضور دارد که بدون کمک های رژیم صهیونیستی امکان بقا ندارد.
گروهک تروریستی جیش خالد بن ولید وابسته به داعش در حوض یرموک با نزدیک شدن ارتش سوریه نمایش عضوگیری داوطلبانه نیز از چند روز گذشته به راه انداخته است،
کمک های رژیم صهیونیستی به این گروه ها در طول بحران هفت ساله سوریه با قدرت ادامه داشته است و قبل از آغاز حمله ارتش سوریه نیز تجهیزات نظامی از بندر عقبه اردن برای آنان ارسال شد.
قطعا برای رژیم صهیونیستی همسایه بودن با تروریست هایی که در طول هفت سال مورد حمایت قرار داده بهتر از همسایگی با دولت سوریه است که اکنون با تجربیاتی که در جنگ هفت ساله کسب کرده و با حضور هم پیمان های وفا دار به یکی از قدرت های منطقه ای تبدیل شده است.
گروه های تروریستی با حمایت کامل رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشروی های ارتش سوریه در استان درعا به ویژه در جولان اشغالی که بخشی از آن در استان درعا واقع شده دست به تحرکات اخیری در جبهه های دیگر در سوریه زده است.
ارتش سوریه تلاش می‌کند بر مناطق اشغالی در استان درعا و قنیطره هم مرز با جولان اشغالی با مصالحه و مذاکره مسلط شود، اما تروریست‌های حاضر در این مناطق با پشتیبانی رژیم صهیونیستی تاکنون مانع این کار شدند.
تسلط ارتش سوریه در مرز با جولان اشغالی برای رژیم صهیونیستی خیلی نگران کننده است به همین دلیل دو شب گذشته برای حمایت از تروریست ها در سوریه به پایگاه تی فور در حمص حمله کرد.
رژیم صهیونیستی برای حمایت از تروریست ها در جنوب سوریه همانند عملیات های دیگر این بار نیز با هواپیماهای خود به این فرودگاه حمله کرد که یگان موشکی این کشور به خوبی حملات این رژیم را دفع کرده است.
ارتش سوریه در این تجاوز تمامی موشک های رژیم صهیونیستی را به فرودگاه تی فور سرنگون و جواب دندان شکنی به این رژیم دادند.
یک منبع آگاه نظامی در وزارت دفاع سوریه درباره این تجاوز نیز گفت که در حمله رژیم صهیونیستی بیشتر موشک های دشمن متجاوز سرنگون و یک هواپیما نیز توسط سامانه های ضدهوایی هدف قرار گرفته است.
این منبع نظامی افزود: محل احتمالی سقوط هواپیمای مورد هدف هنوز مشخص نیست، اما سایر هواپیماهای رژیم صهیونیستی مجبور به فرار شدند.
این گونه تحرکات رژیم صهیونیستی ابتدا برای نگرانی از پیشروی های ارتش سوریه در جنوب این کشور است و در مرحله بعدی کشاندن جنگ در دیگر جبهه ها است.
اکنون همه طرف های حامی تروریست ها در حال بکارگیری آخرین تیر ترکش خود برای نجات تروریست ها و جلوگیری از پاکسازی مناطق آلوده استان درعا هستند.
آن ها که در سناریوی طراحی شده در موضوع کشتار غیرنظامیان سوری با حملات شیمیایی توسط ارتش سوریه در شهر 'دوما' در ریف دمشق موفق نشدن بهترن راهکار برای خروج از شکست های تروریست های حامی خود در این مرحله را کشاندن جنگ در جبهه های جدید در نقاط دیگر سوریه می دانند که از هفته گذشته این توطئه کلید خورده است.
خاورم**8005**3404

نظر شما