شناسهٔ خبر: 2660579 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موگرینی:اقدام تروریستی در پاکستان جدی بودن تهدید طالبان رانشان می دهد

تهران-ایرنا-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی طالبان در پیشاور پاکستان اعلام کرد: این حمله به ما یادآوری می کند که تهدید طالبان هنوز هم جدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: حمله به مدرسه ای نظامی در پیشاور پاکستان همه ما را مبهوت کرد. زمانی که بی گناهان کشته می شوند و کودکان در یک مکان آموزشی هدف قرار می گیرند،این نه تنها حمله ای به اصول و ارزش های به رسمیت شناخته شده توسط جهانیان است بلکه حمله به آینده پاکستان و آینده همه ما است.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حمله تروریستی از مردم و مقامات پاکستان در مقابله با تروریسم و افراطی گری حمایت کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا همچنان متعهد به مقابله با تروریسم و ارائه کمک به دولت پاکستان در روند مقابله با افراطی گری است.

حادثه گروگانگیری و حمله مرگبار روز سه شنبه طالبان به مدرسه ای در پیشاور، با کشته شدن شش مهاجم طالبان و 131 نفر از دانش آموزان، معلمین و نیروهای پاکستانی، بعد از 9 ساعت از آغاز این ماجرای تلخ، خاتمه یافت.

رسانام**9234** 1095

نظر شما