شناسهٔ خبر: 2654920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بیش از 84 کشته در گروگانگیری پیشاور پاکستان + فیلم

صاحب‌خبر -

در جریان حمله روز سه شنبه افراد گروه تروریستی طالبان پاکستان به یک مدرسه در پیشاور، تا کنون 84 نفر که اکثر آن ها دانش آموزان این مدرسه هستند، کشته شده اند.
به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، لحظاتی قبل 6 عامل انتحاری با حمله به مدرسه غیرانتفاعی در پیشاور 500 دانش آموز و معلم را گروگان گرفتند که در این حمله حداقل 84 نفر کشته شدند.
گروه تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
پرویز خطاک، وزیر ارشد استان شمال غربی خیبر پختونخوا اعلام کرد، بیش از 80 کودک در این حمله انتحاری مجروح شدند که بین  12 تا 16 سال سن دارند. وی افزود، دو تن از مهاجمان در حال حاضر توسط نیروهای امنیتی کشته شدند و یکی خود را منفجر کرده است.
بر اساس گزارش‌های مقامات امنیتی پاکستان تاکنون در این گروگانگیری 15 دانش آموز این مدرسه نجات یافتند.
همچنین گفته می‌شود حمله کنندگان به مدرسه نظامی پیشاور جلیقه‌های انفجاری با خود دارند که کار را برای نیروهای امنیتی پاکستان مشکل کرده است.
پیش از این، شهرام خان وزیر بهداشت استان پیشاور به سی ان ان گفت بود که دو معلم و یک مقام ارتش نیز در این حمله کشته شده اند و بیش از 104 نفر زخمی شده اند.
در یک تماس تلفنی به سی ان ان، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان، که خود را محمد خراسانی معرفی کرد، مدعی شده است که شش بمب گذار انتحاری با دستور به کشتن دانش آموزان وارد مدرسه شدند. وی اضافه کرد که در تماس با این عاملان این حمله تروریستی هستند.




نظر شما