شناسهٔ خبر: 2653635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار اصفهان تاکید کرد:

نخبگان در استانU گنجینه‌ای ارزشمند از ایده و خلاقیت هستند

مدیریت استان باید این هنر را داشته باشد که از این گنجینه‌ها هم در ارتباط با حل مشکلات استان و هم در ارتباط با پیشرفت و توسعهٔ استان به صورت کلی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در اولین جلسهٔ هم اندیشی در خصوص بکارگیری توان نخبگان در پیشرفت و توسعهٔ استان، با اشاره به تعداد قابل توجه نخبه در استان اظهار داشت: استان اصفهان دومین استان کشور از نظر تعداد نخبگان شناسایی شده و سازماندهی شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، زرگرپور با اشاره به تاسیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی، اظهار داشت: نخبگان استان از بین دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و دارندگان رتبه‌های بر‌تر کنکور سراسری و جشنواره‌های ملی و بین المللی طی یک ضوابطی به عنوان نخبه انتخاب شده‌اند و در این بنیاد فعالیت می‌کنند.

وی وجود نخبگان در استان را گنجینه‌ای ارزشمند از ایده و خلاقیت عنوان کرد و افزود: مدیریت استان باید این هنر را داشته باشد که از این گنجینه‌ها هم در ارتباط با حل مشکلات استان و هم در ارتباط با پیشرفت و توسعهٔ استان به صورت کلی استفاده کند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدظله العالی بر استفاده از توان نخبگان در مجموعه دانش بنیان تاکید کرده‌اند، گفت: باید با استفاده از ساختار این موسسات ارتباط منطقی بین ایده‌ها، خلاقیت‌ها و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم و تمام تلاش ما پیوند بین این گنجینه‌های ارزشمند با بدنهٔ اجرایی دولت است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر امکانات زیادی برای برقراری ارتباط وجود دارد، ولی متاسفانه پیوند بین این مجموعه‌ها هنوز ایجاد نشده و نخبگان نمی‌توانند نوآوری‌ها و اختراعات خود را ارائه دهند.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: هدف مدیریت استان بر این است که ۱۲۰۰ نخبهٔ استان را وارد چرخهٔ ارائهٔ خلاقیت کنیم و باید شرایطی را ایجاد کنیم که ارتباط بین نخبگان و دستگاه‌ها مستمر، مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه دو مرجع کلی باید برای فعالیت نخبگان به صورت هماهنگ فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و مراکز علمی به عنوان بستر فعالیت این افراد و صنعت به عنوان بخش اصلی که می‌تواند از این فکر‌ها و خلاقیت‌ها استفاده کند، می‌توانند نقش موثری در بکارگیری نخبگان داشته باشد.

نظر شما