شناسهٔ خبر: 26530628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز به کار کنگره روماتولوژی کودکان ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کنگره کشوری روماتولوژی کودکان ایران با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از متخصصان و صاحبنظران این حوزه، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -
آغاز به کار کنگره روماتولوژی کودکان ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، عبدالرضا ملک دبیر علمی دومین همایش کشوری روماتولوژی کودکان ایران در حاشیه این کنگره گفت: قرار است در مدت زمان برگزاری این همایش ۳۲ مقاله در قالب پوستر و ۵۰ مقاله در قالب سخنرانی ارائه شود.

وی افزود: بیماری‌های روماتیسمی در کودکان دسته جداگانه از اختلالات در بافت نرم و استخوان‌ها است که می‌توانند سایر ارگان‌های بدن را نیز درگیر نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری‌های روماتیسمی کودکان (روماتولوژی) معمولا کودکان را با تظاهرات بالینی مانند تب‌های نامشخص، درد‌های اسکلتی، تورم مفاصل، نسج همبند و ضایعات پوستی به صور مختلف متاثر می‌کند.

فوق تخصص بیماری روماتولوژی کودکان گفت: همچنین مشکلات متابولیکی استخوان و اختلالات ساختاری استخوان خصوصا نرمی استخوان، پوکی استخوان و استئودیسپلازی‌های استخوان، درد‌های اسکلتی تشدید یافته خصوصا درد رشد و پرتحرکی مفاصل از دیگر موارد شایع این بیماری می‌باشد.
 
همایش روماتولوژی کودکان در محور‌های آرتریت در کودکان واسکولیت در کودکان، تب‌های دوره‌ای و اختلالات متابولیت استخوان در سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در حال برگزاری است.
 



انتهای پیام// ف. ن
 
 
 


کنگره روماتولوژی کودکان ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد

نظر شما