شناسهٔ خبر: 26494891 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برگزیدگان سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی تجلیل شدند

مراسم اختتاحیه سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین اختتاحیه سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی، شامگاه گذشته (سه‌شنبه ۱۲ تیر) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی محرابی معاون فرهنگی سازمان بسیج در ابتدای این مراسم گفت: حقوق بشر آمریکایی یکی از ابزار‌ها برای توسعه لیبرالیسم و مبارزه با ادیان توحیدی و کشور‌های مستقل و غیر سرسپرده است.

وی افزود: آمریکا حتی درباره برخی ایالت‌های داخلی خود هم حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و با مخالفان به شدت برخورد می‌کند. درباره حقوق رنگین‌پوستان که حدود ۳۸ میلیون نفر را در آمریکا شامل می‌شوند، کمترین خدمات اجتماعی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، آن‌ها نیاز به حمایت دارند و ان‌شا‌ء‌الله حمایت‌شان خواهیم کرد.

محرابی با اشاره به اقلیت‌های سرخپوست در آمریکا گفت: بیش از ۱۸۰ فیلم در هالیوود علیه سرخپوست‌ها - که صاحبان اصلی سرزمین آمریکا هستند- ساخته شده است.

وی افزود: آمریکا که داعیه حقوق بشر دارد، به سازمان منافقین خدمات می‌دهد، سازمانی که بیش از ۱۷ هزار ایرانی را ترور کرده است.

معاون فرهنگی بسیج خاطرنشان کرد: برای مبارزه با دشمن باید ابتدا آن را شناخت و من متأسفم که بسیاری از بچه‌های حزب‌الهی ما شناخت دقیقی از آمریکا ندارند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد تا یک دهه آینده بخش‌هایی از ایالات متحده آمریکا از این کشور تجزیه خواهند شد.

در ادامه این مراسم درباره سه نشست تخصصی جشنواره گزارشی ارائه شد سپس از جواد حاجی‌پور، محمد صدری، محمدحسین زاهدیان، حسین قاضی‌زاده، مرتضی رفیعی و محمدصادق کوشکی، محمد صادق ذوقی به عنوان برگزیدگان بخش علمی تقدیر به عمل آمد. در بخش کتاب مهدی سعیدی تقدیر شد.

در ادامه از محمد گلریز خواننده سرود‌های انقلابی تقدیر به عمل آمد. وی تندیس خود را از دست محمد کدخدایی، محسن مؤمنی و حجت‌الاسلام موسوی دریافت کرد.

گلریز در سخنانی کوتاه گفت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری در این وضعیت که مورد هجمه ابرقدرت‌ها به خصوص آمریکا هستیم.

وی افزود: بخشی از هزینه‌هایی که برای تخریب فرهنگ و ارزش‌های انقلاب می‌شود، صرف موسیقی‌ها مبتذل هستند که من به آن‌ها «اجق وجق» می‌گویم و متأسفانه برخی رسانه‌ها هم متأسفانه این کار‌های ضعیف - از لحاظ شعر و موسیقی- را پخش می‌کنند. در توطئه‌های امروزی باید به سرورد‌هایی پرداخت که بتواند حس مقام را در مردم ما تقویت کند.

این خواننده انقلابی اظهار داشت: مرد سرافراز ایران ژنرال حاج قاسم سلیمانی کاری کرد، کارستان و وعده‌اش درباره نابودی داعش، زودتر از موعد اعلام شده محقق شد.

گلریز از رسانه ملی تقاضا کرد بیش از گذشته به سرود‌های انقلابی بپردازد.

* اعلام برگزیدگان بخش جنبی (اپلیکیشن، ایده‌پردازی بازی رایانه‌ای، کلیپ)

در ادامه از خانم معصومی‌اصل از فعالان فرهنگی در عرصه استکبارستیزی هم تقدیر به عمل آمد.

در بخش جنبی نیز از محمدرضا مرادی، مهدی صالح‌زاده، محمود حسنلو، جلال عرب‌نژاد، محمدمهدی خیراندیش، حامد فقهی نجف‌آبادی، سیناتوکلی، امید اسیتری، ابوالفضل کرمانی‌نسب و مهدی بکایی تجلیل به عمل آمد.

اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره نیز در این مراسم گفت: سومین دوره جشنواره با هدف بیان واقعیت‌ها و حقایق متناقض گونه آمریکایی شکل گرفت دبیرخانه جشنواره به صورت مردمی و مستقل کار خود را آغاز کرد و سخنان رهبر انقلاب در سال ۹۴ جرقه ایجاد آن است.

وی ادامه داد: آن زمان بر ما خرده می‌گرفتند که در بحبوبه مذاکرات این چه جشنواره‌ای است؟! اما فرمایشات رهبری نشان داد که راه را درست انتخاب کرده‌ایم.

در بخش پایانی با حضور حجت‌الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، آیت‌الله اراکی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان سخنگوی شورای نگهبان، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری و حسین شیخ الاسلام دبیرکل سابق دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین از استاد آذری طرح و سازنده تندیس جایزه تقدیر شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف بدین شرح اعلام شدند.

شعر هجو: مجتبی صفری (گیلان)، سیدمحمدجواد میرصفی (قم)، مجید موسوی (اصفهان)، فرانک حمزه‌زاده، پیمان طالبی (تهران)

داستان کوتاه: الهام زارعی (اصفهان)، مجتبی صفری (گیلان)، مونا اسکندری (همدان)، علی بیرامی (البرز)، مجتبی محمدی (قم)

پوستر: پویا سرابی (تهران)، محمدجواد پرداخته (گیلان)، محمدمهدی الکنعانی (عراق)

اینفوگرافیک: محیا آدم‌عارف (تهران)، فاطمه ابراهیمی (البرز)، مهدی شاهوردی (البرز)، بهمن رضایی (آذربایجان غربی) مهرداد پارسافر (نیستان)، نهال نصیر طرقی (تهران)

کارتون: جلال پیرمرزآباد (آذربایجان شرقی)، آیت نادری (اصفهان)، علیرضا پاکدل (خراسان)

کاریکاتور: پیام وفا تبار (گیلان)، هادی اسدی (همدان)

موشن گرافیک: علی کریمی (تهران)، حسن جمالی (البرز)، محمدامین امامی (تهران) و امین کریمی (خوزستان)

نظر شما