شناسهٔ خبر: 2634613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

779 دستگاه وسیله نقلیه از همدان به مرز مهران اعزام شد

همدان- ایرنا- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های همدان گفت: 779 دستگاه وسیله نقلیه به منظور جابجایی زائران اربعین حسینی از استان همدان به مرز مهران اعزام شد.

صاحب‌خبر -

'نصرت ا... حیدری' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد جابجایی زائران کربلای معلی در همدان خبر داد و افزود: 416 دستگاه اتوبوس و 363 دستگاه مینی بوس از این استان برای تسهیل در آمد و شد زائران حرم حسینی به مرز مهران اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به بازگشت یک میلیون و 400 هزار نفر زائر به کشورف بخش زیادی از سامانه حمل و نقل کشور از جمله این استان برای جابجایی زائران امام حسین (ع) در مرز مهران حضور یافتند.

وی بیان کرد: 20 هزار دستگاه اتوبوس در کشور فعال است که در صورت بهره گیری از تمامی این وسایل نقلیه نیز جابجایی زائران با مشکل مواجه بود که از ظرفیت تمامی نهادها برای این امر استفاده شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های همدان تصریح کرد: با وجود اینکه بخش زیادی از سامانه حمل و نقل استان به مرز اعزام شدند برای جلوگیری از افزایش غیر متعارف کرایه ها سیستم نظارتی این مجموعه فعال بوده و آماده دریافت و رسیدگی به شکایات است.

وی با ذکر اینکه تمامی ترددهای غیر ضروری تعطیل شده است از شهروندان خواست برای جلوگیری از بوجود آمدن بازار سیاه از خودروهای عمومی استفاده کرده و از سفرهای غیرضروری نیز پرهیز کنند.

حیدری در ارتباط با نامگذاری 26 آذر به روز ملی حمل و نقل اظهار کرد: فعالان در ناوگان باری در 26 آذر سال 62 به فرمان تاریخی امام راحل (ره) لبیک گفتند و با حضور در بندرعباس اقدام به بارگیری کالاهای معطل مانده و مورد نیاز مردم و رزمندگان کردند.

وی گفت: به منظور بالا بردن ایمنی عبور و مرور و کاهش سوانح احتمالی در بخش ناوگان عمومی اقداماتی در راستای فرهنگسازی، بالا بردن دانش رانندگان و به روز کردن رانندگان و استفاده از رانندگان توانمند و حرفه ای شده است.

وی اضافه کرد: امنیت در حوزه حمل و نقل نیازمند مشارکت مردم بوده به این منظور نیازمند راه اندازی سازمان های مردم نهاد بوده در حالیکه هم اینک این خلاء و کمبود محسوس است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه ها همدان بیان کرد: با استفاده از این بستر و شریک کردن مردم در ایمنی می توان فرهنگ عبور و مرور و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را به بطن خانواده تسری داد تا شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم.

حیدری اضافه کرد: می طلبد سازمان مردم نهادی تحت عنوان جمعیت طرفدار ایمنی راه ها راه اندازی کرد تا بدین وسیله بتوان شهروندان را نیز در بحث ایمنی مشارکت داد.

وی در ادامه از برنامه های این اداره کل برای افزایش دوربین های نظارت تصویری و راه اندازی سامانه نوین توزین کامیون ها در آینده نزدیک خبر داد و تجهیز شدن راه ها به امکانات و تجهیزات الکترونیکی را در مدیریت راه ها بویژه هنگام بروز سوانح موثر دانست.

وی گفت: استان همدان به 54 دستگاه تردد شمار آنلاین مجهز است و در سالجاری تاکنون 47 میلیون و 324 هزار و 491 تردد وسیله نقلیه توسط این دستگاه ها ثبت شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های همدان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین میزان تردد مربوط به محور همدان - کوریجان بوده و بیشترین زمان تردد وسایل نقلیه بین ساعات 18 تا 19 صورت گرفته است.

حیدری در ادامه از فرسودگی ناوگان همدان خبر داد و افزود: میانگین سن ناوگان باری در همدان 25.5 سال است در حالیکه این رقم در کشور 17.5 سال گزارش شده است که این امر گویای ضعف در نوسازی ناوگان با توجه به مقاومت های منفی صورت گرفته است.

7525/2624

نظر شما